Spraw aby język obcy nigdy nie był dla Twojego dziecka obcy.
Moduł 1 | Dwujęzyczność zamierzona i wczesne otaczanie językiem | |
---|---|---|
Sekcja 1 | Witaj! | |
Sekcja 2 | Podejście prawopółkulowe jest lepsze na początek. | |
Sekcja 3 | Prawopółkulowe przyswajanie języka. | |
Sekcja 4 | Lewopółkulowa nauka języka. | |
Sekcja 5 | Jak zacząć już dziś? | |
Sekcja 6 | O właściwym podejściu rodzica. | |
Sekcja 7 | Rodzic pierwszym nauczycielem języka. | |
Sekcja 8 | Jak otaczać dziecko językiem obcym? O naszym podejściu. | |
Sekcja 9 | Czym jest dwujęzyczność zamierzona? | |
Sekcja 10 | Propozycje minimum wprowadzania języka obcego w domu. | |
Moduł 2 | Kilka rad na początek | |
Sekcja 1 | Jak mówić do dziecka? | |
Sekcja 2 | Dlaczego warto zacząć we wczesnym dzieciństwie? | |
Sekcja 3 | Dlaczego idealny wiek na rozpoczęcie to 0-6 lat? | |
Sekcja 4 | Otaczanie dziecka językiem we wczesnym dzieciństwie jest łatwe. | |
Sekcja 5 | Na czym się wzorować otaczając dziecko językiem obcym? | |
Sekcja 6 | Jak otaczać dziecko językiem, co warto z nim robić? | |
Sekcja 7 | Stwórz dziecku obcojęzyczne środowisko. | |
Sekcja 8 | Metoda małych kroków. | |
Sekcja 9 | Technika rzeźbienia umysłu, czyli zanim zaczniesz. | |
Moduł 3 | Jak zacząć w zależności od poziomu języka | |
Sekcja 1 | Jak zacząć, jeśli nie znasz zupełnie języka. | |
Sekcja 2 | Jak zacząć, jeśli nie znasz w ogóle języka i nie masz czasu na naukę? | |
Sekcja 3 | Jak zacząć, jeśli znasz język w stopniu podstawowym lub masz blokady w mówieniu. | |
Sekcja 4 | Jak zacząć, jeśli uważasz, że mówisz niegramatycznie. | |
Sekcja 5 | Jak zacząć, jeśli mówisz płynnie w danym języku. | |
Moduł 4 | Obawy i mity | |
Sekcja 1 | Za późno na otaczanie dziecka językiem. Czyżby? | |
Sekcja 2 | Tłumaczyć z języka na język czy nie? | |
Sekcja 3 | O sprawdzaniu dziecka i wyczekiwaniu rezultatów. | |
Sekcja 4 | Czego unikać? | |
Sekcja 5 | Rozwiewam obawy o “nieidealność”. | |
Sekcja 6 | Droga przez eksperymenty językowe. | |
Sekcja 7 | Czy można przebodźcować dziecko językami? | |
Sekcja 8 | Dla jakich rodziców nie jest wczesna edukacja językowa? | |
Sekcja 9 | Wyrzuty sumienia z powodu polskiego. | |
Moduł 5 | Sposoby na dwujęzyczność i wielojęzyczność- inspiracje w zależności od poziomu języka. | |
Sekcja 1 | Metody, które powinny Cię inspirować w otaczaniu dziecka językami. | |
Sekcja 2 | Inspiracja dla rodzica, jeśli nie zna języka w ogóle, nawet podstaw. | |
Sekcja 3 | Inspiracja dla rodzica, który sporo rozumie, ale niewiele mówi. | |
Sekcja 4 | Inspiracja dla rodzica, który zna język dobrze, ale ma blokady. | |
Sekcja 5 | Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz.1 | |
Sekcja 6 | Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz.2 | |
Sekcja 7 | Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz. 3 | |
Sekcja 8 | Wielojęzyczność- inspiracja dla szalonych rodziców. | |
Sekcja 9 | Jak utrzymać język polski za granicą? | |
Sekcja 10 | OPOL w Polsce i za granicą- różne strategie. | |
Moduł 6 | Polecane pomoce dla dzieci | |
Sekcja 1 | Polecany sprzęt. | |
Sekcja 2 | Polecane platformy, programy i aplikacje. | |
Sekcja 3 | Polecane kanały muzyczne i piosenki. | |
Sekcja 4 | Polecane książki. | |
Sekcja 5 | Wspieranie rozwoju języka poprzez prezentacje słów. | |
Sekcja 6 | Wspieranie języka poprzez tzw. flashcards oraz ilustracje. | |
Sekcja 7 | Polecane gry planszowe. | |
Sekcja 8 | Polecane bajki i filmy dla rozwoju języka (poszerzenie słownictwa) i wiedzy. | |
Sekcja 9 | Polecane bajki i filmy dla rozwoju języka (podstawy) i rozrywki. | |
Sekcja 10 | Bajki jako wsparcie rozwoju językowego- podejście Agi. | |
Sekcja 11 | Bajki jako wsparcie rozwoju językowego- podejście Martyny. | |
Sekcja 12 | Polecane podcasty dla dzieci. |