Spraw aby język obcy nigdy nie był dla Twojego dziecka obcy.
Moduł 1 | Dwujęzyczność zamierzona i wczesne otaczanie językiem | |
---|---|---|
Sekcja 1 | Witaj! | |
Sekcja 2 | Czym jest dwujęzyczność zamierzona? | |
Sekcja 3 | Jak otaczać dziecko językiem obcym? O naszym podejściu. - Podgląd | |
Sekcja 4 | Rodzic pierwszym nauczycielem języka. | |
Sekcja 5 | O właściwym podejściu rodzica. | |
Sekcja 6 | Jak zacząć już dziś? | |
Sekcja 7 | Lewopółkulowa nauka języka. | |
Sekcja 8 | Prawopółkulowe przyswajanie języka. | |
Sekcja 9 | Podejście prawopółkulowe jest lepsze na początek. | |
Sekcja 10 | Propozycje minimum wprowadzania języka obcego w domu. | |
Moduł 2 | Kilka rad na początek | |
Sekcja 1 | Jak mówić do dziecka? | |
Sekcja 2 | Dlaczego warto zacząć we wczesnym dzieciństwie? | |
Sekcja 3 | Dlaczego idealny wiek na rozpoczęcie to 0-6 lat? | |
Sekcja 4 | Otaczanie dziecka językiem we wczesnym dzieciństwie jest łatwe. | |
Sekcja 5 | Na czym się wzorować otaczając dziecko językiem obcym? | |
Sekcja 6 | Jak otaczać dziecko językiem, co warto z nim robić? | |
Sekcja 7 | Stwórz dziecku obcojęzyczne środowisko. | |
Moduł 3 | Jak zacząć w zależności od poziomu języka | |
Sekcja 1 | Jak zacząć, jeśli nie znasz zupełnie języka. | |
Sekcja 2 | Jak zacząć, jeśli nie znasz w ogóle języka i nie masz czasu na naukę? | |
Sekcja 3 | Jak zacząć, jeśli znasz język w stopniu podstawowym lub masz blokady w mówieniu. | |
Sekcja 4 | Jak zacząć, jeśli uważasz, że mówisz niegramatycznie. | |
Sekcja 5 | Jak zacząć, jeśli mówisz płynnie w danym języku. | |
Moduł 4 | Sposoby na dwujęzyczność i wielojęzyczność- inspiracje w zależności od poziomu języka. | |
Sekcja 1 | Metody, które powinny Cię inspirować w otaczaniu dziecka językami. | |
Sekcja 2 | Inspiracja dla rodzica, jeśli nie zna języka w ogóle, nawet podstaw. | |
Sekcja 3 | Inspiracja dla rodzica, który sporo rozumie, ale niewiele mówi. | |
Sekcja 4 | Inspiracja dla rodzica, który zna język dobrze, ale ma blokady. | |
Sekcja 5 | Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz.1 | |
Sekcja 6 | Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz.2 | |
Sekcja 7 | Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz. 3 | |
Sekcja 8 | Wielojęzyczność- inspiracja dla szalonych rodziców. | |
Sekcja 9 | Jak utrzymać język polski za granicą? | |
Sekcja 10 | OPOL w Polsce i za granicą- różne strategie. | |
Moduł 5 | Obawy i mity | |
Sekcja 1 | Za późno na otaczanie dziecka językiem. Czyżby? | |
Sekcja 2 | Tłumaczyć z języka na język czy nie? | |
Sekcja 3 | O sprawdzaniu dziecka i wyczekiwaniu rezultatów. | |
Sekcja 4 | Czego unikać? | |
Sekcja 5 | Rozwiewam obawy o “nieidealność”. | |
Sekcja 6 | Droga przez eksperymenty językowe. | |
Sekcja 7 | Czy można przebodźcować dziecko językami? | |
Sekcja 8 | Dla jakich rodziców nie jest wczesna edukacja językowa? | |
Sekcja 9 | Wyrzuty sumienia z powodu polskiego. | |
Moduł 6 | Polecane pomoce dla dzieci | |
Sekcja 1 | Bajki jako wsparcie rozwoju językowego- podejście Agi. | |
Sekcja 2 | Bajki jako wsparcie rozwoju językowego- podejście Martyny. | |
Sekcja 3 | Polecane bajki i filmy dla rozwoju języka (podstawy) i rozrywki. | |
Sekcja 4 | Polecane bajki i filmy dla rozwoju języka (poszerzenie słownictwa) i wiedzy. | |
Sekcja 5 | Wspieranie języka poprzez tzw. flashcards oraz ilustracje. | |
Sekcja 6 | Wspieranie rozwoju języka poprzez prezentacje słów. | |
Sekcja 7 | Polecane książki. | |
Sekcja 8 | Polecane kanały muzyczne i piosenki. | |
Sekcja 9 | Polecane platformy, programy i aplikacje. | |
Sekcja 10 | Polecany sprzęt. | |
Sekcja 11 | Polecane gry planszowe. | |
Sekcja 12 | Polecane podcasty dla dzieci. | |
Moduł 7 | Wsparcie dla rodziców | |
Sekcja 1 | Metoda małych kroków. | |
Sekcja 2 | Technika rzeźbienia umysłu, czyli zanim zaczniesz. | |
Sekcja 3 | Co możesz zrobić, choćby najmniejszego, żeby poprawić swój poziom języka? | |
Sekcja 4 | Wsparcie dla rodzica w kwestii nauki i rozwoju języka obcego. | |
Sekcja 5 | Jak możesz się nagrodzić za ten wysiłek językowy. | |
Sekcja 6 | Wskazówki dla pracujących rodziców. | |
Sekcja 7 | Polecane książki o dwujęzyczności zamierzonej. | |
Sekcja 8 | Polecane książki o dwujęzyczności. | |
Moduł 8 | Playdates | |
Sekcja 1 | Co to są playdates? | |
Sekcja 2 | Zasady, jakimi należy się kierować na playdates. | |
Sekcja 3 | Nasze doświadczenie z playdates. | |
Sekcja 4 | Playdatowe grupy dzieci - liczebność, jak znaleźć chętnych, jak szukać. | |
Sekcja 5 | Playdates- sugestie i propozycje. | |
Sekcja 6 | Jak się przygotować do playdate? | |
Sekcja 7 | Czy każde dziecko można wrzucić na “głęboką wodę” na playdate? | |
Sekcja 8 | Jak przygotować przed playdate dziecko 2+ | |
Sekcja 9 | Podstawowa różnica pomiędzy playdate, a zajęciami w przedszkolu. | |
Sekcja 10 | Jak rozgadałam po angielsku 8-latkę? cz.1 | |
Sekcja 11 | Jak rozgadałam po angielsku 8-latkę? cz.2 | |
Moduł 9 | Nasze doświadczenie i rezultaty | |
Sekcja 1 | Zanim Twoją motywacją staną się nasze rezultaty. | |
Sekcja 2 | Niesamowite rezultaty przy minimalnym działaniu. | |
Sekcja 3 | Doświadczenie Agi z 6 językami. | |
Sekcja 4 | Doświadczenie Agi- rezultaty językowe po 5,5 roku u starszej córki. | |
Sekcja 5 | Doświadczenie Agi- rezultaty językowe u młodszej córki cz.1 | |
Sekcja 6 | Doświadczenie Agi- rezultaty językowe u młodszej córki cz.2 | |
Sekcja 7 | Doświadczenie Martyny- rezultaty językowe z 2-latkiem. | |
Sekcja 8 | Dwujęzyczność zamierzona w innych polskich i zagranicznych rodzinach. | |
Moduł 10 | Nasze doświadczenie- ciekawostki, problemy i rozwiązania | |
Sekcja 1 | Ciekawostki z doświadczenia Agi. | |
Sekcja 2 | Czym nie warto się przejmować? | |
Sekcja 3 | Gdy Twoje dziecko nie chce odpowiadać w języku obcym- nasze patenty. | |
Sekcja 4 | Jak wyciszyć dziecko po całym językowym dniu lub w jego trakcie? | |
Sekcja 5 | Utrzymanie języka, gdy dziecko wkracza w etap przedszkola, szkoły. | |
Sekcja 6 | Czytające dziecko, a rozwój języka. | |
Sekcja 7 | Jak sprawić, żeby dziecko chętnie korzystało z materiałów w kilku językach? | |
Sekcja 8 | Twoje dziecko mówi płynnie w języku obcym - jak je dalej rozwijać? | |
Sekcja 9 | Lekcje języka obcego w szkole- z doświadczenia anglisty cz.1 | |
Sekcja 10 | Lekcje języka obcego w szkole- z doświadczenia anglisty cz.2 | |
Sekcja 11 | Jak powinny wyglądać lekcje języka w szkole? cz.1 | |
Sekcja 12 | Jak powinny wyglądać lekcje języka w szkole? cz.2 | |
Sekcja 13 | 8-latki w szkole- co ma znaczenie? | |
Moduł 11 | BONUS- Badania naukowe | |
Sekcja 1 | Dwujęzyczność zamierzona- badania naukowe cz. 1 | |
Sekcja 2 | Dwujęzyczność zamierzona- badania naukowe cz. 2 | |
Sekcja 3 | Dwujęzyczność naturalna- badania naukowe cz. 1 | |
Sekcja 4 | Dwujęzyczność naturalna- badania naukowe cz. 2 | |
Sekcja 5 | Mózg jest przygotowany na języki od urodzenia. | |
Moduł 12 | BONUS- ekstra wiedza | |
Sekcja 1 | Rozwój umiejętności komunikacyjnych. Co ma największą moc? | |
Sekcja 2 | Elementy metody Shichidy rozwijające prawą półkulę. | |
Sekcja 3 | Uwierz w swoje dziecko. | |
Sekcja 4 | 5-minutowa metoda sugestii Makoto Shichidy. | |
Sekcja 5 | Jak przygotować mózg dziecka do odbioru języków obcych. |