Kurs o czytaniu globalnym od A do Z - mnóstwo praktyki: 2 mamy, 3 dzieci.
Teoria zweryfikowana przez praktykę i doświadczenie dwóch domanowych mam. Wiedza nie tylko z książek, ale też z kursów oraz z wymiany doświadczeń z innymi rodzicami. Mnóstwo praktycznych wskazówek. Rady co odpuścić, a na czym się skupić a przede wszystkim jak wrzucić na luz i odnieść sukces.
Moduł 1 | Na czym polega czytanie globalne |
---|---|
Sekcja 1 | Wstęp |
Sekcja 2 | Jak przerabiać ten kurs? |
Sekcja 3 | Jakie jest Twoje „dlaczego?” |
Sekcja 4 | Jak uwierzyłam w swoje dziecko |
Sekcja 5 | Czym jest czytanie globalne metodą Domana |
Sekcja 6 | Główny cel metody czytania globalnego |
Sekcja 7 | Pierwsze kroki, czyli co zrobić żeby zacząć działać już dziś - Podgląd |
Moduł 2 | Aspekty techniczne metody |
Sekcja 1 | Stymulacja wzroku czytaniem |
Sekcja 2 | Przygotowanie kart dla dziecka 3-12 miesięcy |
Sekcja 3 | Jakie słowa dla dziecka do roku |
Sekcja 4 | Jakie słowa dla starszych dzieci |
Sekcja 5 | Techniczne aspekty nie są tak ważne |
Sekcja 6 | Aspekty techniczne dla chętnych – wielkość i kolor czcionki |
Sekcja 7 | Aspekty techniczne dla chętnych – powtórki |
Moduł 3 | Sposoby prezentacji |
Sekcja 1 | Kiedy prezentować karty |
Sekcja 2 | Wrzuć na luz, czyli prezentacje bez spiny |
Sekcja 3 | Przez jaki czas dziecko powinno skupić się na kartach |
Sekcja 4 | Jak szybko prezentować karty |
Sekcja 5 | Ile kart należy pokazać |
Sekcja 6 | Jak prezentować karty |
Sekcja 7 | Alternatywne metody prezentacji kart |
Sekcja 8 | Zabawy z kartami |
Moduł 4 | Plan działania |
Sekcja 1 | Plan działania – obalenie mitu x sesji dziennie |
Sekcja 2 | Ścieżka wolności, czyli czytanie globalne przyjazne dla dziecka i dla rodzica |
Sekcja 3 | Szczegółowy plan działania |
Sekcja 4 | Sprawdzanie dziecka: tak, nie, jak? |
Sekcja 5 | Organizacja czasu, czyli priorytety i produkcja kart do czytania |
Sekcja 6 | Pracujący rodzic- Jasne, że się da! |
Sekcja 7 | Pracujący rodzic- Ustal priorytety |
Sekcja 8 | Pracujący rodzic- W praktyce |
Moduł 5 | Oprócz pojedynczych słów |
Sekcja 1 | Wyrażenia i zdania |
Sekcja 2 | Przykłady książek dla początkującego czytelnika |
Sekcja 3 | Zalecenia Domana dotyczące pierwszych książek dla dziecka |
Sekcja 4 | Domanowe książki do czytania globalnego dostępne na rynku |
Sekcja 5 | Jakie książki polecam na ostatnią prostą z czytaniem |
Sekcja 6 | Polecane wsparcie online cz.1 |
Sekcja 7 | Polecane wsparcie online cz.2 |
Sekcja 8 | Polecane wsparcie online cz.3 |
Sekcja 9 | Wsparcie online- podejście Agi |
Moduł 6 | Warto wiedzieć |
Sekcja 1 | Na wszelki wypadek sprawdź |
Sekcja 2 | Dzieci „niepokazywacze” |
Sekcja 3 | Czytanie globalne działa też na język polski |
Sekcja 4 | Uwierz w swoją intuicję |
Sekcja 5 | Inspiracje z metody Shichidy |
Sekcja 6 | Dlaczego rodzice powinni mieć tą wiedzę |
Sekcja 7 | Dla jakich rodziców jest ta metoda |
Sekcja 8 | Dla jakich dzieci jest czytanie globalne? |
Sekcja 9 | Czym nie warto się przejmować |
Sekcja 10 | Czytanie globalne w więcej niż jednym języku |
Moduł 7 | Czytanie globalne w praktyce- droga do sukcesu z Mają |
Sekcja 1 | Harmonogramowe początki |
Sekcja 2 | Ścieżka wolności |
Sekcja 3 | Więcej języków w czytaniu |
Sekcja 4 | 2,5-latka zaczyna czytać? |
Sekcja 5 | 3,5-latka oficjalnie czyta pierwszą książkę |
Sekcja 6 | Chwalić i cieszyć się, czy nie? |
Sekcja 7 | 3-miesięczny intensywny program czytania |
Sekcja 8 | Od czytania prostych znanych książek do czytania znanych książek z dużą ilością tekstu |
Sekcja 9 | Dłuższe przerwy w realizacji programu |
Sekcja 10 | O dyskretnym sprawdzaniu |
Sekcja 11 | Czy język ma znaczenie? |
Sekcja 12 | Samodzielne czytanie |
Moduł 8 | Czytanie globalne w praktyce- nasze wspólne doświadczenie z maluchami i relacje innych mam |
Sekcja 1 | Pierwszy rok z Anitką |
Sekcja 2 | Ważny krok milowy Anitki |
Sekcja 3 | 15 miesięcy Anitki i czytanie po angielsku |
Sekcja 4 | Historia Ignasia od początku do 1,5 roku |
Sekcja 5 | Historia Ignasia- stopniowa zmiana podejścia jego mamy |
Sekcja 6 | Intensywność ma znaczenie (relacja innej mamy) |
Sekcja 7 | Małe i duże sukcesy |
Sekcja 8 | Historia Ignasia- pierwsze oznaki czytania |
Moduł 9 | BONUS |
Sekcja 1 | Jak dziecko dochodzi do samodzielnego czytania? |
Sekcja 2 | Pierwsze oznaki, że Twoje dziecko już czyta |
Sekcja 3 | Ile czasu potrzeba, aby dziecko nauczyło się czytać |
Sekcja 4 | Dlaczego uczenie dziecka liter i sylab nie jest przyjazne i naturalne dla mózgu? |
Sekcja 5 | Co robić, gdy dziecko pyta o literki? |
Sekcja 6 | Program czytania przyjazny dla mózgu- kilka wskazówek |
Sekcja 7 | Czy bez kart też się da? |
Sekcja 8 | Czy bez kart się da? Pomysły na działanie bez kart |