KURS Matematyka intuicyjna | - |
Sekcja 1 |
1. O autorkach kursu. |
|
Sekcja 2 |
2. Górna granica wieku na matematyczny start. |
|
Sekcja 3 |
3. Czym jest matematyka intuicyjna? |
|
Sekcja 4 |
4. Dlaczego warto stymulować naturalny zmysł matematyczny? |
|
Sekcja 5 |
5. Cel, rezultaty, obalamy mity! |
|
Sekcja 6 |
6. Przegląd różnych metod. |
|
Sekcja 7 |
7. Metoda Domana- stymulacja wzroku. |
|
Sekcja 8 |
8. Metoda Domana- Właściwy program matematyczny (ilości). |
|
Sekcja 9 |
9. Metoda Domana- Właściwy program matematyczny (ilości i działania). |
|
Sekcja 10 |
10. Metoda Domana- Właściwy program matematyczny (ciągi, równania). |
|
Sekcja 11 |
11. Metoda Domana- Właściwy program matematyczny (równania z niewiadomą). |
|
Sekcja 12 |
12. Metoda Domana- Właściwy program matematyczny (cyfry). |
|
Sekcja 13 |
13. Metoda Shichidy - porównanie z metodą Domana. |
|
Sekcja 14 |
14. Metoda Shichidy– 2 programy matematyczne- założenia, różnice. |
|
Sekcja 15 |
15. Następcy Glenna Domana- modyfikacje programu. |
|
Sekcja 16 |
16. Metoda Cudowne dziecko cz.1- modyfikacja programu Glenna Domana oraz Makoto Shichidy. |
|
Sekcja 17 |
17. Metoda Cudowne dziecko cz.2- modyfikacja programu Glenna Domana oraz Makoto Shichidy. |
|
BONUSY | - |
Sekcja 1 |
Matematyczny start z dziećmi starszymi niż 3 lata. |
|
Sekcja 2 |
Inspiracje na okresowe działanie z ruchliwymi maluszkami. |
|
Czy należy prowadzić tabelkę w której zapisuję jakie równania już pokazałam? Rozumiem że nie mogą się powtórzyć
Możesz prowadzić tabelkę, zakreślać na kartach (jeśli masz te z wczesnej edukacji) lub wypisywać sobie w zeszycie/ na kartce. Tak, nie powinny się powtarzać- dziecko ma zobaczyć jak najwięcej różnych przykładów.
Czyli dochodzę z kropkami do 20 i potem zaczynam działania? Wszystkie działania na liczbach do 20? I potem pokazuję dalej kropki?
A tych działań po 3 na jeden dzień i następnego dnia wymieniam na całkiem nowe, czy tylko po jednym działaniu nowym?
Dokładnie tak. To jest taki schemat książkowy u Domana, ale możesz też po swojemu ogarnąć albo wg innych metod, o których mówimy. Działania w zakresie do 20, ale jednocześnie nadal pokazuj ilości do przodu. Każde działanie pokazujesz tylko 1 raz. Tu nic nie wymieniamy na nowe. Za każdym razem są nowe.