Wczesna edukacja | - |
Sekcja 1 |
Prawa vs lewa półkula mózgu w kontekście edukacji. |
|
Sekcja 2 |
Dlaczego należy postawić na edukację prawopółkulową? |
|
Sekcja 3 |
Metoda Domana, Shichidy i Heguru - dlaczego je polecamy? |
|
Sekcja 4 |
O co chodzi z górną granicą wiekową 6 lat? |
|
Sekcja 5 |
Rodzic najważniejszym nauczycielem dziecka. |
|
Sekcja 6 |
Co jest najważniejsze dla rozwoju dziecka? cz.1 |
|
Sekcja 7 |
Co jest najważniejsze dla rozwoju dziecka? cz.2 |
|
Sekcja 8 |
Wrodzone predyspozycje - wykorzystaj je zanim będzie za późno. |
|
Sekcja 9 |
Wrodzone predyspozycje- pakiet niesamowitych zdolności. |
|
Sekcja 10 |
Potrzeba rozwojowa dziecka, której nie zaspokaja większość rodziców. |
|
Sekcja 11 |
Nie musisz być ekspertem. Możesz uczyć się razem z dzieckiem. |
|
Sekcja 12 |
Zaufaj swojemu dziecku! |
|
Sekcja 13 |
Wychowaj szczęśliwe dziecko- czas, uwaga i swoboda. |
|
Sekcja 14 |
Wychowaj szczęśliwe dziecko- miłość i szacunek. |
|
Sekcja 15 |
Poziomy świadomości u dzieci 0-6 lat. |
|
Sekcja 16 |
Poziomy świadomości u dzieci 6/7-12 lat |
|
Sekcja 17 |
Uwolnij się od presji! |
|
Sekcja 18 |
Jeszcze więcej inspiracji do wspierania rozwoju dziecka. |
|
Sekcja 19 |
Co wpływa na rozwój dziecka? Geny najmniej ważne. |
|
Sekcja 20 |
Kilka możliwych scenariuszy, jeśli się nie zaangażujesz. |
|
Sekcja 21 |
Obalamy 5 błędnych przekonań. |
|
Sekcja 22 |
Edukacja naturalna dziecka. |
|
Sekcja 23 |
Przez żołądek do mózgu. Dieta ma wpływ na rozwój Twojego dziecka. |
|
Sekcja 24 |
Pomóż dziecku wyciszyć się i naprawdę odpocząć. |
|
Sekcja 25 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie i efekty. AGA cz. 1 |
|
Sekcja 26 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie I efekty. AGA cz. 2 |
|
Sekcja 27 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie i efekty. MARTYNA cz.1 |
|
Sekcja 28 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie i efekty. MARTYNA cz.2 |
|
Sekcja 29 |
BONUS "Tego absolutnie nie rób! Najczęściej popełniane błędy wczesnej edukacji." |
|
Czyli wszelkiego rodzaju układanki, nawet dwu elementowe, czy jedno gdzie trzeba po prostu dopasować kształt, wieże czy sortery, wlicza się w lewopółkulowe i należy je używać w mniejszości? Czy chodzi o inne zabawki i pomoce?
Układanki o których piszesz są lewopółkulowe, jeśli dziecku wyjaśniasz co i jak, dajesz mu instrukcje… Jednak jeżeli pozwalasz, by eksperymentowało samo, ewentualnie pokazujesz (ale bez tłumaczenia), a dziecko Cię naśladuje to jak najbardziej jest to działanie prawopółkulowe. I tak ze wszystkimi pomocami- wszystko zależy od podejścia 😃
Dzień dobry,
w jaki najlepszy sposób można stymulować dziecko poprzez “masę informacji przedstawianą w bardzo szybkim tempie”? Czy to oznacza, żeby np. cały dzień dziecko było czymś zajęte, w tle słuchało np. angielskich piosenek i jednocześnie np. przeglądało książeczki? Czy może lepiej podzielić różne formy dostarczanych bodźców na etapy, kategorie..itp. ?
Dziękuję i pozdrawiam!
W żadnym wypadku nie chodzi o to, żeby dziecko cały dzień czymś było zajęte i żeby mu organizować każdą chwile. Swobodna zabawa, nienadzorowana i organizowana przez dorosłego jest na tyle cenna, ze jesteśmy jak najdalej od tego. Słuchanie w tle ok, ale cisza tez musi być. Tu chodzi wg metody Shichidy o prezentacje kart… ile wlezie za jednym razem i wyskakiwanie z tym o rożnych porach dnia. A reszta wg uznania. Można sobie podzielić dzień, ale to dla tych bardziej zorganizowanych. U nas raczej chaos i spontan. Można działać trochę wg Montessori tj. tematycznie, ale to już zależy od rodzica. I obserwować dziecko. Iść w to co lubi. I nie trzymać sie na sile niczego co sobie ustaliliśmy wcześniej. Im więcej różności tym lepiej, ale luz i brak presji przy tym to podstawa.
Nic narazie nie zrozumiałam z tych dwóch lekcji. Prawopolkulowa edukacja nie jest logiczna, nie potrzebuje powtórzeń ani tłumaczeń… prawopolkule trzeba stymulować- fraza powtarzana przez 40 min w ciągu dwóch lekcji. Konkrety kiedy ? Jakk to robic ? Mało czasu jako matka a tu 40 min o samych korzyściach stymulacji prawejpulkuli. Chcę uslyszec w końcu konkrety
Ten kurs jest czysto uświadamiający, co jest tak naprawdę ważne dla rozwoju dziecka, dotykający wielu tematów, żeby rodzice po zapoznaniu się z opcjami mogli wybrać co dalej. Już świadomie. Nie znajdziesz tu np. konkretnych zabaw prawopółkulowych, bo zostały zebrane w szkoleniu “Trening prawopółkulowy dla dzieci”. Nie znajdziesz tu instrukcji od A do Z do czytania czy otaczania dziecka językami, bo od tego są kursy “Taki Maluch a już Czyta” i “Językowe Dzieci” – o wiele obszerniejsze. Tak się składa, że niniejszy kurs powstał już po tamtych, jako jeden z ostatnich, więc bez sensu jakbyśmy powieliły treści, a po drugie widziałyśmy ogromną potrzebę takiego ogólnego wprowadzenia do całej wczesnej edukacji, żeby rodzice nie fiksowali się totalnie tylko na czytaniu, na harmonogramach itp. Cel tego kursu: wyjaśnienie o co chodzi, uświadomienie co jest ważne, nakreślenie co można robić z małym dzieckiem i korzyści, sugestie gdzie można iść dalej. Po trzecie połączony ze szczegółowymi instrukcjami jak działać rozrósłby się do wielu godzin i oczywiście cena byłaby o wiele większa. Konkrety są- masz wypunktowane CO i DLACZEGO warto robić z dzieckiem. Gdy już wybierzesz co chcesz robić z dzieckiem i chcesz poznać zasady działania- zapraszamy na konkretne kursy dotyczące danego tematu. Pozdrawiam!