Dlaczego należy postawić na edukację prawopółkulową?

Nie można pokazać tej sekcji, ponieważ nie jesteś zalogowany.

6 komentarzy do “Dlaczego należy postawić na edukację prawopółkulową?”

  1. Klein Aleksandra

    Czyli wszelkiego rodzaju układanki, nawet dwu elementowe, czy jedno gdzie trzeba po prostu dopasować kształt, wieże czy sortery, wlicza się w lewopółkulowe i należy je używać w mniejszości? Czy chodzi o inne zabawki i pomoce?

    1. Martyna Gąsior

      Układanki o których piszesz są lewopółkulowe, jeśli dziecku wyjaśniasz co i jak, dajesz mu instrukcje… Jednak jeżeli pozwalasz, by eksperymentowało samo, ewentualnie pokazujesz (ale bez tłumaczenia), a dziecko Cię naśladuje to jak najbardziej jest to działanie prawopółkulowe. I tak ze wszystkimi pomocami- wszystko zależy od podejścia 😃

  2. Dzień dobry,
    w jaki najlepszy sposób można stymulować dziecko poprzez “masę informacji przedstawianą w bardzo szybkim tempie”? Czy to oznacza, żeby np. cały dzień dziecko było czymś zajęte, w tle słuchało np. angielskich piosenek i jednocześnie np. przeglądało książeczki? Czy może lepiej podzielić różne formy dostarczanych bodźców na etapy, kategorie..itp. ?
    Dziękuję i pozdrawiam!

    1. W żadnym wypadku nie chodzi o to, żeby dziecko cały dzień czymś było zajęte i żeby mu organizować każdą chwile. Swobodna zabawa, nienadzorowana i organizowana przez dorosłego jest na tyle cenna, ze jesteśmy jak najdalej od tego. Słuchanie w tle ok, ale cisza tez musi być. Tu chodzi wg metody Shichidy o prezentacje kart… ile wlezie za jednym razem i wyskakiwanie z tym o rożnych porach dnia. A reszta wg uznania. Można sobie podzielić dzień, ale to dla tych bardziej zorganizowanych. U nas raczej chaos i spontan. Można działać trochę wg Montessori tj. tematycznie, ale to już zależy od rodzica. I obserwować dziecko. Iść w to co lubi. I nie trzymać sie na sile niczego co sobie ustaliliśmy wcześniej. Im więcej różności tym lepiej, ale luz i brak presji przy tym to podstawa.

  3. Nic narazie nie zrozumiałam z tych dwóch lekcji. Prawopolkulowa edukacja nie jest logiczna, nie potrzebuje powtórzeń ani tłumaczeń… prawopolkule trzeba stymulować- fraza powtarzana przez 40 min w ciągu dwóch lekcji. Konkrety kiedy ? Jakk to robic ? Mało czasu jako matka a tu 40 min o samych korzyściach stymulacji prawejpulkuli. Chcę uslyszec w końcu konkrety

    1. Martyna Gąsior

      Ten kurs jest czysto uświadamiający, co jest tak naprawdę ważne dla rozwoju dziecka, dotykający wielu tematów, żeby rodzice po zapoznaniu się z opcjami mogli wybrać co dalej. Już świadomie. Nie znajdziesz tu np. konkretnych zabaw prawopółkulowych, bo zostały zebrane w szkoleniu “Trening prawopółkulowy dla dzieci”. Nie znajdziesz tu instrukcji od A do Z do czytania czy otaczania dziecka językami, bo od tego są kursy “Taki Maluch a już Czyta” i “Językowe Dzieci” – o wiele obszerniejsze. Tak się składa, że niniejszy kurs powstał już po tamtych, jako jeden z ostatnich, więc bez sensu jakbyśmy powieliły treści, a po drugie widziałyśmy ogromną potrzebę takiego ogólnego wprowadzenia do całej wczesnej edukacji, żeby rodzice nie fiksowali się totalnie tylko na czytaniu, na harmonogramach itp. Cel tego kursu: wyjaśnienie o co chodzi, uświadomienie co jest ważne, nakreślenie co można robić z małym dzieckiem i korzyści, sugestie gdzie można iść dalej. Po trzecie połączony ze szczegółowymi instrukcjami jak działać rozrósłby się do wielu godzin i oczywiście cena byłaby o wiele większa. Konkrety są- masz wypunktowane CO i DLACZEGO warto robić z dzieckiem. Gdy już wybierzesz co chcesz robić z dzieckiem i chcesz poznać zasady działania- zapraszamy na konkretne kursy dotyczące danego tematu. Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Scroll to Top