Wczesna edukacja | - |
Sekcja 1 |
Prawa vs lewa półkula mózgu w kontekście edukacji. |
|
Sekcja 2 |
Dlaczego należy postawić na edukację prawopółkulową? |
|
Sekcja 3 |
Metoda Domana, Shichidy i Heguru - dlaczego je polecamy? |
|
Sekcja 4 |
O co chodzi z górną granicą wiekową 6 lat? |
|
Sekcja 5 |
Rodzic najważniejszym nauczycielem dziecka. |
|
Sekcja 6 |
Co jest najważniejsze dla rozwoju dziecka? cz.1 |
|
Sekcja 7 |
Co jest najważniejsze dla rozwoju dziecka? cz.2 |
|
Sekcja 8 |
Wrodzone predyspozycje - wykorzystaj je zanim będzie za późno. |
|
Sekcja 9 |
Wrodzone predyspozycje- pakiet niesamowitych zdolności. |
|
Sekcja 10 |
Potrzeba rozwojowa dziecka, której nie zaspokaja większość rodziców. |
|
Sekcja 11 |
Nie musisz być ekspertem. Możesz uczyć się razem z dzieckiem. |
|
Sekcja 12 |
Zaufaj swojemu dziecku! |
|
Sekcja 13 |
Wychowaj szczęśliwe dziecko- czas, uwaga i swoboda. |
|
Sekcja 14 |
Wychowaj szczęśliwe dziecko- miłość i szacunek. |
|
Sekcja 15 |
Poziomy świadomości u dzieci 0-6 lat. |
|
Sekcja 16 |
Poziomy świadomości u dzieci 6/7-12 lat |
|
Sekcja 17 |
Uwolnij się od presji! |
|
Sekcja 18 |
Jeszcze więcej inspiracji do wspierania rozwoju dziecka. |
|
Sekcja 19 |
Co wpływa na rozwój dziecka? Geny najmniej ważne. |
|
Sekcja 20 |
Kilka możliwych scenariuszy, jeśli się nie zaangażujesz. |
|
Sekcja 21 |
Obalamy 5 błędnych przekonań. |
|
Sekcja 22 |
Edukacja naturalna dziecka. |
|
Sekcja 23 |
Przez żołądek do mózgu. Dieta ma wpływ na rozwój Twojego dziecka. |
|
Sekcja 24 |
Pomóż dziecku wyciszyć się i naprawdę odpocząć. |
|
Sekcja 25 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie i efekty. AGA cz. 1 |
|
Sekcja 26 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie I efekty. AGA cz. 2 |
|
Sekcja 27 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie i efekty. MARTYNA cz.1 |
|
Sekcja 28 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie i efekty. MARTYNA cz.2 |
|
Sekcja 29 |
BONUS "Tego absolutnie nie rób! Najczęściej popełniane błędy wczesnej edukacji." |
|
Czy jest gdzieś dostępna bibliografia do poszczególnych sekcji?
Chciałam wprowadzić dwujęzyczność zamierzoną ale w innym kursie usłyszałam, że takie puszczanie po prostu czegoś po angielsku w tle nic nie daje i sens ma jedynie kiedy mówimy w danym języku bezpośrednio do dziecka, to jak to faktycznie jest? I tu i tu chodzi o osłuchanie ale tamten kurs wyklucza przydatność słuchania przez dziecko przypadkowych tekstów
Puszczanie czegoś w tle po angielsku to rada m.in. z metody Shichidy. Zależy co chcesz osiągnąć. Tu chodzi przede wszystkim o osłuchanie z melodią języka i zachowanie wrażliwości na jego dźwięki. Bardzo pomocne zwłaszcza przy językach, w których szybko ta wrażliwość zanika, jeśli nie ma się z nimi kontaktu na co dzień np. z językiem chińskim. Oczywiście, że dziecko w ten sposób chińskiego się nie nauczy, bo tu trzeba też pokazać znaczenie słów ich zastosowanie w realnym życiu, itd. Ale osłucha się z nim i nadal będzie zdolne wypowiadać z łatwością dźwięki tego języka. Jeśli zależy Ci żeby było to coś więcej niż sama wrażliwość na dźwięki, warto osłuchiwanie traktować jako dodatek i uzupełniać innymi aktywnościami. Na przykład w metodzie Helen Doron takie słuchanie w tle pełni ważną rolę, ale …znaczenia są pokazywane i utrwalane na zajęciach. Generalnie jeśli Twoim celem jest, żeby dziecko rozumiało i mówiło to bezpośredni kontakt z “żywym” językiem, choćby w wersji minimum, jest niezbędny. Co do minimum to nawet 5-10 minut dziennie po pewnym czasie przyniesie efekty, tylko trzeba być cierpliwym.
Wspaniałe są te Wasze szkolenia. Wiele wyjaśniają. Nasuwa mi się jednak jedno pytanie- ile razy mogę powtórzyć karty bity inteligencji, aby było to działanie prawo-półkulowe? Córka każe sobie cały czas pokazywać rasy kotów. Faktem jest, że nie mamy narazie wielu kart, może kilkanaście kategorii dopiero. W związku z tym już kilkanaście razy te koty zostały pokazane. Dodatkowo ona lubi się nimi bawić na zasadzie zapukaj w kartę, weź do ręki itp. Czy nie jest to w tym wypadku działanie na lewą półkulę mózgu? Dodatkowo mam pytanie, jak często pokazywać karty z maluch czyta? Czy jeśli pokazuje ilości 3 razy, działania po razie a bity i wyrazy to jest prawopółkulowej?
Witaj! Działanie prawopółkulowe nie tylko jest wtedy, gdy powtórzeń jest mało, bardziej liczy się prędkość. Ale też nie ma co się fiksować jedynie na działaniu prawopółkulowym, tak naprawdę mózg powinien rozwijać się całościowo, tylko z okazji że cały świat jest lewopółkulowy, to warto bardziej wspierać prawą półkulę. Ale bez skrajności 😛 Najważniejsze jest podążanie za dzieckiem. Jeżeli dziecko chce widzieć daną kategorię 100 razy to też spoko 😀 Standardowo Doman zaleca 15 powtórzeń dla bitów, tak jak dla kart ze słowami. Ale niektóre dzieci przyjmą 15, inne 30 a jeszcze inne tylko 1. Obserwuj swoje dziecko i idź za nim 🙂 oglądanie kart też jest w porządku, dziecko najlepiej wie co jest mu potrzebne do rozwoju! A nawet jeśli działa to na lewą półkulę, to nie zrobi mu krzywdy, tym bardziej, że jednocześnie dostaje sporo stymulacji prawej 🙂 A prezentacje z Maluch czyta- ile tylko chcesz 🙂 z tym jest tak samo jak z fizycznymi kartami, tyle że pojawia się kontakt z ekranem, więc tu już zostawiam Twojej ocenie ile chcesz żeby dziecko spędzało przed ekranem. Działania faktycznie tylko raz, ale reszta- tyle razy ile dziecko jest zainteresowane, ale raczej nie szłabym w więcej niż 15 powtórzeń, bo ważna jest też różnorodność materiałów, które mu prezentujesz.
Pozdrawiam
Martyna