Na czym polega czytanie globalne | - |
Sekcja 1 |
Wstęp |
|
Sekcja 2 |
Jak przerabiać ten kurs? |
|
Sekcja 3 |
Jakie jest Twoje „dlaczego?” |
|
Sekcja 4 |
Jak uwierzyłam w swoje dziecko |
|
Sekcja 5 |
Czym jest czytanie globalne metodą Domana |
|
Sekcja 6 |
Główny cel metody czytania globalnego |
|
Sekcja 7 |
Pierwsze kroki, czyli co zrobić żeby zacząć działać już dziś - Podgląd |
|
Aspekty techniczne metody | - |
Sekcja 1 |
Stymulacja wzroku czytaniem |
|
Sekcja 2 |
Przygotowanie kart dla dziecka 3-12 miesięcy |
|
Sekcja 3 |
Jakie słowa dla dziecka do roku |
|
Sekcja 4 |
Jakie słowa dla starszych dzieci |
|
Sekcja 5 |
Techniczne aspekty nie są tak ważne |
|
Sekcja 6 |
Aspekty techniczne dla chętnych – wielkość i kolor czcionki |
|
Sekcja 7 |
Aspekty techniczne dla chętnych – powtórki |
|
Sposoby prezentacji | - |
Sekcja 1 |
Kiedy prezentować karty |
|
Sekcja 2 |
Wrzuć na luz, czyli prezentacje bez spiny |
|
Sekcja 3 |
Przez jaki czas dziecko powinno skupić się na kartach |
|
Sekcja 4 |
Jak szybko prezentować karty |
|
Sekcja 5 |
Ile kart należy pokazać |
|
Sekcja 6 |
Jak prezentować karty |
|
Sekcja 7 |
Alternatywne metody prezentacji kart |
|
Sekcja 8 |
Zabawy z kartami |
|
Plan działania | - |
Sekcja 1 |
Plan działania – obalenie mitu x sesji dziennie |
|
Sekcja 2 |
Ścieżka wolności, czyli czytanie globalne przyjazne dla dziecka i dla rodzica |
|
Sekcja 3 |
Szczegółowy plan działania |
|
Sekcja 4 |
Sprawdzanie dziecka: tak, nie, jak? |
|
Sekcja 5 |
Organizacja czasu, czyli priorytety i produkcja kart do czytania |
|
Sekcja 6 |
Pracujący rodzic- Jasne, że się da! |
|
Sekcja 7 |
Pracujący rodzic- Ustal priorytety |
|
Sekcja 8 |
Pracujący rodzic- W praktyce |
|
Oprócz pojedynczych słów | - |
Sekcja 1 |
Wyrażenia i zdania |
|
Sekcja 2 |
Przykłady książek dla początkującego czytelnika |
|
Sekcja 3 |
Zalecenia Domana dotyczące pierwszych książek dla dziecka |
|
Sekcja 4 |
Domanowe książki do czytania globalnego dostępne na rynku |
|
Sekcja 5 |
Jakie książki polecam na ostatnią prostą z czytaniem |
|
Sekcja 6 |
Polecane wsparcie online cz.1 |
|
Sekcja 7 |
Polecane wsparcie online cz.2 |
|
Sekcja 8 |
Polecane wsparcie online cz.3 |
|
Sekcja 9 |
Wsparcie online- podejście Agi |
|
Warto wiedzieć | - |
Sekcja 1 |
Na wszelki wypadek sprawdź |
|
Sekcja 2 |
Dzieci „niepokazywacze” |
|
Sekcja 3 |
Czytanie globalne działa też na język polski |
|
Sekcja 4 |
Uwierz w swoją intuicję |
|
Sekcja 5 |
Inspiracje z metody Shichidy |
|
Sekcja 6 |
Dlaczego rodzice powinni mieć tą wiedzę |
|
Sekcja 7 |
Dla jakich rodziców jest ta metoda |
|
Sekcja 8 |
Dla jakich dzieci jest czytanie globalne? |
|
Sekcja 9 |
Czym nie warto się przejmować |
|
Sekcja 10 |
Czytanie globalne w więcej niż jednym języku |
|
Czytanie globalne w praktyce- droga do sukcesu z Mają | - |
Sekcja 1 |
Harmonogramowe początki |
|
Sekcja 2 |
Ścieżka wolności |
|
Sekcja 3 |
Więcej języków w czytaniu |
|
Sekcja 4 |
2,5-latka zaczyna czytać? |
|
Sekcja 5 |
3,5-latka oficjalnie czyta pierwszą książkę |
|
Sekcja 6 |
Chwalić i cieszyć się, czy nie? |
|
Sekcja 7 |
3-miesięczny intensywny program czytania |
|
Sekcja 8 |
Od czytania prostych znanych książek do czytania znanych książek z dużą ilością tekstu |
|
Sekcja 9 |
Dłuższe przerwy w realizacji programu |
|
Sekcja 10 |
O dyskretnym sprawdzaniu |
|
Sekcja 11 |
Czy język ma znaczenie? |
|
Sekcja 12 |
Samodzielne czytanie |
|
Czytanie globalne w praktyce- nasze wspólne doświadczenie z maluchami i relacje innych mam | - |
Sekcja 1 |
Pierwszy rok z Anitką |
|
Sekcja 2 |
Ważny krok milowy Anitki |
|
Sekcja 3 |
15 miesięcy Anitki i czytanie po angielsku |
|
Sekcja 4 |
Historia Ignasia od początku do 1,5 roku |
|
Sekcja 5 |
Historia Ignasia- stopniowa zmiana podejścia jego mamy |
|
Sekcja 6 |
Intensywność ma znaczenie (relacja innej mamy) |
|
Sekcja 7 |
Małe i duże sukcesy |
|
Sekcja 8 |
Historia Ignasia- pierwsze oznaki czytania |
|
Samodzielne czytanie | - |
Sekcja 1 |
Jak uświadomić dziecko, że czyta cz.1 |
|
Sekcja 2 |
Jak uświadomić dziecko, że czyta cz.2 |
|
Sekcja 3 |
Jak uświadomić dziecko, że czyta cz.3 |
|
Sekcja 4 |
Jak uświadomić dziecko, że czyta cz.4 |
|
Sekcja 5 |
Jak uświadomić dziecko, że czyta cz.5 |
|
Sekcja 6 |
Jak uświadomić dziecko, że czyta cz.6 |
|
Sekcja 7 |
Jak uświadomić dziecko, że czyta cz.7 |
|
BONUS | - |
Sekcja 1 |
Jak dziecko dochodzi do samodzielnego czytania? |
|
Sekcja 2 |
Pierwsze oznaki, że Twoje dziecko już czyta |
|
Sekcja 3 |
Ile czasu potrzeba, aby dziecko nauczyło się czytać |
|
Sekcja 4 |
Dlaczego uczenie dziecka liter i sylab nie jest przyjazne i naturalne dla mózgu? |
|
Sekcja 5 |
Co robić, gdy dziecko pyta o literki? |
|
Sekcja 6 |
Program czytania przyjazny dla mózgu- kilka wskazówek |
|
Sekcja 7 |
Czy bez kart też się da? |
|
Sekcja 8 |
Czy bez kart się da? Pomysły na działanie bez kart |
|
Kolejne pytanie. Widzę, że na kartach masz normalne litery pisane. Czyli nie trzeba pisać drukowanymi? Mam dziecko prawie dwuletnie. Możecie wyjaśnić? Serdecznie dziękuję
Chyba źle rozumiesz pojęcie „drukowane”, pomyliło Ci się z wielkimi. To co mam na kartach to są wlasnie drukowane, tzn wyglądają tak jak małe litery drukowane, nie są połączone ze sobą tak jak pisane (takie jak uczymy się w szkole). Wielkich liter używamy tylko na początku zdania albo do nazw własnych ?
Super kurs, juz się wiele nauczylam.
Mam 3 latka w domu, jaka grubosc flamastra najlepiej kupic ?
W prezentacji polecasz pisac na polowie kartki a4. Zastanawiam się czy bedzie ok, jesli potne a4 na cztery czesci i litery beda co najmniej 2,5cm. Tak mi po prostu latwiej przy zalozeniu ze karty mam zmieniac codziennie. Po pierwszej probie widze ze dziecko chetnie patrzy na takie karty ale pytanie czy nie beda za male aby nauczyc go czytac?
Bardzo się cieszymy, że kurs spełnia Twoje oczekiwania 🙂 Dla dziecka w tym wieku w zupełności wystarczy zwykły marker, bez żadnego pogrubienia, ja używam takiego u swojego 2 latka. Jedna czwarta strony A4 też powinna być ok. Ja czasami stosuję ten rozmiar u synka i też widzę zainteresowanie. Jeśli masz pewność, że dziecko nie ma żadnych problemów ze wzrokiem to jak najbardziej możesz używać tej wielkości karteczek. Jednak jeśli nie jesteś pewna, to jednak większe zawsze będą bezpieczniejsze 🙂 Zachęcam do korzystania z zamkniętej grupy dla kursantów na FB, tam jest już sporo pytań i odpowiedzi w temacie czytania, plus w przyszłości może Twoje pytania pomogą komuś innemu.