Na czym polega czytanie globalne | - |
Sekcja 1 |
Wstęp |
Sekcja 2 |
Jak przerabiać ten kurs? |
Sekcja 3 |
Jakie jest Twoje „dlaczego?” |
Sekcja 4 |
Jak uwierzyłam w swoje dziecko |
Sekcja 5 |
Czym jest czytanie globalne metodą Domana |
Sekcja 6 |
Główny cel metody czytania globalnego |
Sekcja 7 |
Pierwsze kroki, czyli co zrobić żeby zacząć działać już dziś - Podgląd |
Aspekty techniczne metody | - |
Sekcja 1 |
Stymulacja wzroku czytaniem |
Sekcja 2 |
Przygotowanie kart dla dziecka 3-12 miesięcy |
Sekcja 3 |
Jakie słowa dla dziecka do roku |
Sekcja 4 |
Jakie słowa dla starszych dzieci |
Sekcja 5 |
Techniczne aspekty nie są tak ważne |
Sekcja 6 |
Aspekty techniczne dla chętnych – wielkość i kolor czcionki |
Sekcja 7 |
Aspekty techniczne dla chętnych – powtórki |
Sposoby prezentacji | - |
Sekcja 1 |
Kiedy prezentować karty |
Sekcja 2 |
Wrzuć na luz, czyli prezentacje bez spiny |
Sekcja 3 |
Przez jaki czas dziecko powinno skupić się na kartach |
Sekcja 4 |
Jak szybko prezentować karty |
Sekcja 5 |
Ile kart należy pokazać |
Sekcja 6 |
Jak prezentować karty |
Sekcja 7 |
Alternatywne metody prezentacji kart |
Sekcja 8 |
Zabawy z kartami |
Plan działania | - |
Sekcja 1 |
Plan działania – obalenie mitu x sesji dziennie |
Sekcja 2 |
Ścieżka wolności, czyli czytanie globalne przyjazne dla dziecka i dla rodzica |
Sekcja 3 |
Szczegółowy plan działania |
Sekcja 4 |
Sprawdzanie dziecka: tak, nie, jak? |
Sekcja 5 |
Organizacja czasu, czyli priorytety i produkcja kart do czytania |
Sekcja 6 |
Pracujący rodzic- Jasne, że się da! |
Sekcja 7 |
Pracujący rodzic- Ustal priorytety |
Sekcja 8 |
Pracujący rodzic- W praktyce |
Oprócz pojedynczych słów | - |
Sekcja 1 |
Wyrażenia i zdania |
Sekcja 2 |
Przykłady książek dla początkującego czytelnika |
Sekcja 3 |
Zalecenia Domana dotyczące pierwszych książek dla dziecka |
Sekcja 4 |
Domanowe książki do czytania globalnego dostępne na rynku |
Sekcja 5 |
Jakie książki polecam na ostatnią prostą z czytaniem |
Sekcja 6 |
Polecane wsparcie online cz.1 |
Sekcja 7 |
Polecane wsparcie online cz.2 |
Sekcja 8 |
Polecane wsparcie online cz.3 |
Sekcja 9 |
Wsparcie online- podejście Agi |
Warto wiedzieć | - |
Sekcja 1 |
Na wszelki wypadek sprawdź |
Sekcja 2 |
Dzieci „niepokazywacze” |
Sekcja 3 |
Czytanie globalne działa też na język polski |
Sekcja 4 |
Uwierz w swoją intuicję |
Sekcja 5 |
Inspiracje z metody Shichidy |
Sekcja 6 |
Dlaczego rodzice powinni mieć tą wiedzę |
Sekcja 7 |
Dla jakich rodziców jest ta metoda |
Sekcja 8 |
Dla jakich dzieci jest czytanie globalne? |
Sekcja 9 |
Czym nie warto się przejmować |
Sekcja 10 |
Czytanie globalne w więcej niż jednym języku |
Czytanie globalne w praktyce- droga do sukcesu z Mają | - |
Sekcja 1 |
Harmonogramowe początki |
Sekcja 2 |
Ścieżka wolności |
Sekcja 3 |
Więcej języków w czytaniu |
Sekcja 4 |
2,5-latka zaczyna czytać? |
Sekcja 5 |
3,5-latka oficjalnie czyta pierwszą książkę |
Sekcja 6 |
Chwalić i cieszyć się, czy nie? |
Sekcja 7 |
3-miesięczny intensywny program czytania |
Sekcja 8 |
Od czytania prostych znanych książek do czytania znanych książek z dużą ilością tekstu |
Sekcja 9 |
Dłuższe przerwy w realizacji programu |
Sekcja 10 |
O dyskretnym sprawdzaniu |
Sekcja 11 |
Czy język ma znaczenie? |
Sekcja 12 |
Samodzielne czytanie |
Czytanie globalne w praktyce- nasze wspólne doświadczenie z maluchami i relacje innych mam | - |
Sekcja 1 |
Pierwszy rok z Anitką |
Sekcja 2 |
Ważny krok milowy Anitki |
Sekcja 3 |
15 miesięcy Anitki i czytanie po angielsku |
Sekcja 4 |
Historia Ignasia od początku do 1,5 roku |
Sekcja 5 |
Historia Ignasia- stopniowa zmiana podejścia jego mamy |
Sekcja 6 |
Intensywność ma znaczenie (relacja innej mamy) |
Sekcja 7 |
Małe i duże sukcesy |
Sekcja 8 |
Historia Ignasia- pierwsze oznaki czytania |
BONUS | - |
Sekcja 1 |
Jak dziecko dochodzi do samodzielnego czytania? |
Sekcja 2 |
Pierwsze oznaki, że Twoje dziecko już czyta |
Sekcja 3 |
Ile czasu potrzeba, aby dziecko nauczyło się czytać |
Sekcja 4 |
Dlaczego uczenie dziecka liter i sylab nie jest przyjazne i naturalne dla mózgu? |
Sekcja 5 |
Co robić, gdy dziecko pyta o literki? |
Sekcja 6 |
Program czytania przyjazny dla mózgu- kilka wskazówek |
Sekcja 7 |
Czy bez kart też się da? |
Sekcja 8 |
Czy bez kart się da? Pomysły na działanie bez kart |