Spis treści "Językowe dzieci"

Moduł 1 Dwujęzyczność zamierzona i wczesne otaczanie językiem
Sekcja 1 Witaj!  
Sekcja 2 Czym jest dwujęzyczność zamierzona?  
Sekcja 3 Jak otaczać dziecko językiem obcym? O naszym podejściu.  – Podgląd  
Sekcja 4 Rodzic pierwszym nauczycielem języka.  
Sekcja 5 O właściwym podejściu rodzica.  
Sekcja 6 Jak zacząć już dziś?  
Sekcja 7 Lewopółkulowa nauka języka.  
Sekcja 8 Prawopółkulowe przyswajanie języka.  
Sekcja 9 Podejście prawopółkulowe jest lepsze na początek.  
Sekcja 10 Propozycje minimum wprowadzania języka obcego w domu.  
Moduł 2 Kilka rad na początek
Sekcja 1 Jak mówić do dziecka?  
Sekcja 2 Dlaczego warto zacząć we wczesnym dzieciństwie?  
Sekcja 3 Dlaczego idealny wiek na rozpoczęcie to 0-6 lat?  
Sekcja 4 Otaczanie dziecka językiem we wczesnym dzieciństwie jest łatwe.  
Sekcja 5 Na czym się wzorować otaczając dziecko językiem obcym?  
Sekcja 6 Jak otaczać dziecko językiem, co warto z nim robić?  
Sekcja 7 Stwórz dziecku obcojęzyczne środowisko.  
Moduł 3 Jak zacząć w zależności od poziomu języka
Sekcja 1 Jak zacząć, jeśli nie znasz zupełnie języka.  
Sekcja 2 Jak zacząć, jeśli nie znasz w ogóle języka i nie masz czasu na naukę?  
Sekcja 3 Jak zacząć, jeśli znasz język w stopniu podstawowym lub masz blokady w mówieniu.  
Sekcja 4 Jak zacząć, jeśli uważasz, że mówisz niegramatycznie.  
Sekcja 5 Jak zacząć, jeśli mówisz płynnie w danym języku.  
Moduł 4 Sposoby na dwujęzyczność i wielojęzyczność- inspiracje w zależności od poziomu języka.
Sekcja 1 Metody, które powinny Cię inspirować w otaczaniu dziecka językami.  
Sekcja 2 Inspiracja dla rodzica, jeśli nie zna języka w ogóle, nawet podstaw.  
Sekcja 3 Inspiracja dla rodzica, który sporo rozumie, ale niewiele mówi.  
Sekcja 4 Inspiracja dla rodzica, który zna język dobrze, ale ma blokady.  
Sekcja 5 Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz.1  
Sekcja 6 Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz.2  
Sekcja 7 Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz. 3  
Sekcja 8 Wielojęzyczność- inspiracja dla szalonych rodziców.  
Sekcja 9 Jak utrzymać język polski za granicą?  
Sekcja 10 OPOL w Polsce i za granicą- różne strategie.  
Moduł 5 Obawy i mity
Sekcja 1 Za późno na otaczanie dziecka językiem. Czyżby?  
Sekcja 2 Tłumaczyć z języka na język czy nie?  
Sekcja 3 O sprawdzaniu dziecka i wyczekiwaniu rezultatów.  
Sekcja 4 Czego unikać?  
Sekcja 5 Rozwiewam obawy o “nieidealność”.  
Sekcja 6 Droga przez eksperymenty językowe.  
Sekcja 7 Czy można przebodźcować dziecko językami?  
Sekcja 8 Dla jakich rodziców nie jest wczesna edukacja językowa?  
Sekcja 9 Wyrzuty sumienia z powodu polskiego.  
Moduł 6 Polecane pomoce dla dzieci
Sekcja 1 Bajki jako wsparcie rozwoju językowego- podejście Agi.  
Sekcja 2 Bajki jako wsparcie rozwoju językowego- podejście Martyny.  
Sekcja 3 Polecane bajki i filmy dla rozwoju języka (podstawy) i rozrywki.  
Sekcja 4 Polecane bajki i filmy dla rozwoju języka (poszerzenie słownictwa) i wiedzy.  
Sekcja 5 Wspieranie języka poprzez tzw. flashcards oraz ilustracje.  
Sekcja 6 Wspieranie rozwoju języka poprzez prezentacje słów.  
Sekcja 7 Polecane książki.  
Sekcja 8 Polecane kanały muzyczne i piosenki.  
Sekcja 9 Polecane platformy, programy i aplikacje.  
Sekcja 10 Polecany sprzęt.  
Sekcja 11 Polecane gry planszowe.  
Sekcja 12 Polecane podcasty dla dzieci.  
Moduł 7 Wsparcie dla rodziców
Sekcja 1 Metoda małych kroków.  
Sekcja 2 Technika rzeźbienia umysłu, czyli zanim zaczniesz.  
Sekcja 3 Co możesz zrobić, choćby najmniejszego, żeby poprawić swój poziom języka?  
Sekcja 4 Wsparcie dla rodzica w kwestii nauki i rozwoju języka obcego.  
Sekcja 5 Jak możesz się nagrodzić za ten wysiłek językowy.  
Sekcja 6 Wskazówki dla pracujących rodziców.  
Sekcja 7 Polecane książki o dwujęzyczności zamierzonej.  
Sekcja 8 Polecane książki o dwujęzyczności.  
Moduł 8 Playdates
Sekcja 1 Co to są playdates?  
Sekcja 2 Zasady, jakimi należy się kierować na playdates.  
Sekcja 3 Nasze doświadczenie z playdates.  
Sekcja 4 Playdatowe grupy dzieci – liczebność, jak znaleźć chętnych, jak szukać.  
Sekcja 5 Playdates- sugestie i propozycje.  
Sekcja 6 Jak się przygotować do playdate?  
Sekcja 7 Czy każde dziecko można wrzucić na “głęboką wodę” na playdate?  
Sekcja 8 Jak przygotować przed playdate dziecko 2+  
Sekcja 9 Podstawowa różnica pomiędzy playdate, a zajęciami w przedszkolu.  
Sekcja 10 Jak rozgadałam po angielsku 8-latkę? cz.1  
Sekcja 11 Jak rozgadałam po angielsku 8-latkę? cz.2  
Moduł 9 Nasze doświadczenie i rezultaty
Sekcja 1 Zanim Twoją motywacją staną się nasze rezultaty.  
Sekcja 2 Niesamowite rezultaty przy minimalnym działaniu.  
Sekcja 3 Doświadczenie Agi z 6 językami.  
Sekcja 4 Doświadczenie Agi- rezultaty językowe po 5,5 roku u starszej córki.  
Sekcja 5 Doświadczenie Agi- rezultaty językowe u młodszej córki cz.1  
Sekcja 6 Doświadczenie Agi- rezultaty językowe u młodszej córki cz.2  
Sekcja 7 Doświadczenie Martyny- rezultaty językowe z 2-latkiem.  
Sekcja 8 Dwujęzyczność zamierzona w innych polskich i zagranicznych rodzinach.  
Moduł 10 Nasze doświadczenie- ciekawostki, problemy i rozwiązania
Sekcja 1 Ciekawostki z doświadczenia Agi.  
Sekcja 2 Czym nie warto się przejmować?  
Sekcja 3 Gdy Twoje dziecko nie chce odpowiadać w języku obcym- nasze patenty.  
Sekcja 4 Jak wyciszyć dziecko po całym językowym dniu lub w jego trakcie?  
Sekcja 5 Utrzymanie języka, gdy dziecko wkracza w etap przedszkola, szkoły.  
Sekcja 6 Czytające dziecko, a rozwój języka.  
Sekcja 7 Jak sprawić, żeby dziecko chętnie korzystało z materiałów w kilku językach?  
Sekcja 8 Twoje dziecko mówi płynnie w języku obcym – jak je dalej rozwijać?  
Sekcja 9 Lekcje języka obcego w szkole- z doświadczenia anglisty cz.1  
Sekcja 10 Lekcje języka obcego w szkole- z doświadczenia anglisty cz.2  
Sekcja 11 Jak powinny wyglądać lekcje języka w szkole? cz.1  
Sekcja 12 Jak powinny wyglądać lekcje języka w szkole? cz.2  
Sekcja 13 8-latki w szkole- co ma znaczenie?  
Moduł 11 BONUS- Badania naukowe
Sekcja 1 Dwujęzyczność zamierzona- badania naukowe cz. 1  
Sekcja 2 Dwujęzyczność zamierzona- badania naukowe cz. 2  
Sekcja 3 Dwujęzyczność naturalna- badania naukowe cz. 1  
Sekcja 4 Dwujęzyczność naturalna- badania naukowe cz. 2  
Sekcja 5 Mózg jest przygotowany na języki od urodzenia.  
Moduł 12 BONUS- ekstra wiedza
Sekcja 1 Rozwój umiejętności komunikacyjnych. Co ma największą moc?  
Sekcja 2 Elementy metody Shichidy rozwijające prawą półkulę.  
Sekcja 3 Uwierz w swoje dziecko.  
Sekcja 4 5-minutowa metoda sugestii Makoto Shichidy.  
Sekcja 5 Jak przygotować mózg dziecka do odbioru języków obcych.  
Scroll to Top