SPIS TREŚCI "Językowe dzieci"
STOPIEŃ I
Moduł 1 | Dwujęzyczność zamierzona i wczesne otaczanie językiem |
---|---|
Sekcja 1 | Witaj! |
Sekcja 2 | Podejście prawopółkulowe jest lepsze na początek. |
Sekcja 3 | Prawopółkulowe przyswajanie języka. |
Sekcja 4 | Lewopółkulowa nauka języka. |
Sekcja 5 | Jak zacząć już dziś? |
Sekcja 6 | O właściwym podejściu rodzica. |
Sekcja 7 | Rodzic pierwszym nauczycielem języka. |
Sekcja 8 | Jak otaczać dziecko językiem obcym? O naszym podejściu. |
Sekcja 9 | Czym jest dwujęzyczność zamierzona? |
Sekcja 10 | Propozycje minimum wprowadzania języka obcego w domu. |
Moduł 2 | Kilka rad na początek |
Sekcja 1 | Jak mówić do dziecka? |
Sekcja 2 | Dlaczego warto zacząć we wczesnym dzieciństwie? |
Sekcja 3 | Dlaczego idealny wiek na rozpoczęcie to 0-6 lat? |
Sekcja 4 | Otaczanie dziecka językiem we wczesnym dzieciństwie jest łatwe. |
Sekcja 5 | Na czym się wzorować otaczając dziecko językiem obcym? |
Sekcja 6 | Jak otaczać dziecko językiem, co warto z nim robić? |
Sekcja 7 | Stwórz dziecku obcojęzyczne środowisko. |
Sekcja 8 | Metoda małych kroków. |
Sekcja 9 | Technika rzeźbienia umysłu, czyli zanim zaczniesz. |
Moduł 3 | Jak zacząć w zależności od poziomu języka |
Sekcja 1 | Jak zacząć, jeśli nie znasz zupełnie języka. |
Sekcja 2 | Jak zacząć, jeśli znasz język w stopniu podstawowym lub masz blokady w mówieniu. |
Sekcja 3 | Jak zacząć, jeśli uważasz, że mówisz niegramatycznie. |
Sekcja 4 | Jak zacząć, jeśli mówisz płynnie w danym języku. |
Moduł 4 | Obawy i mity |
Sekcja 1 | Za późno na otaczanie dziecka językiem. Czyżby? |
Sekcja 2 | Tłumaczyć z języka na język czy nie? |
Sekcja 3 | O sprawdzaniu dziecka i wyczekiwaniu rezultatów. |
Sekcja 4 | Czego unikać? |
Sekcja 5 | Rozwiewam obawy o “nieidealność”. |
Sekcja 6 | Droga przez eksperymenty językowe. |
Sekcja 7 | Czy można przebodźcować dziecko językami? |
Sekcja 8 | Dla jakich rodziców nie jest wczesna edukacja językowa? |
Sekcja 9 | Wyrzuty sumienia z powodu polskiego. |
Moduł 5 | Sposoby na dwujęzyczność i wielojęzyczność- inspiracje w zależności od poziomu języka. |
Sekcja 1 | Metody, które powinny Cię inspirować w otaczaniu dziecka językami. |
Sekcja 2 | Inspiracja dla rodzica, jeśli nie zna języka w ogóle, nawet podstaw. |
Sekcja 3 | Inspiracja dla rodzica, który sporo rozumie, ale niewiele mówi. |
Sekcja 4 | Inspiracja dla rodzica, który zna język dobrze, ale ma blokady. |
Sekcja 5 | Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz.1 |
Sekcja 6 | Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz.2 |
Sekcja 7 | Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz. 3 |
Sekcja 8 | Wielojęzyczność- inspiracja dla szalonych rodziców. |
Sekcja 9 | Jak utrzymać język polski za granicą? |
Sekcja 10 | OPOL w Polsce i za granicą- różne strategie. |
Moduł 6 | Polecane pomoce dla dzieci |
Sekcja 1 | Polecany sprzęt. |
Sekcja 2 | Polecane platformy, programy i aplikacje. |
Sekcja 3 | Polecane kanały muzyczne i piosenki. |
Sekcja 4 | Polecane książki. |
Sekcja 5 | Wspieranie rozwoju języka poprzez prezentacje słów. |
Sekcja 6 | Wspieranie języka poprzez tzw. flashcards oraz ilustracje. |
Sekcja 7 | Polecane gry planszowe. |
Sekcja 8 | Polecane bajki i filmy dla rozwoju języka (poszerzenie słownictwa) i wiedzy. |
Sekcja 9 | Polecane bajki i filmy dla rozwoju języka (podstawy) i rozrywki. |
Sekcja 10 | Bajki jako wsparcie rozwoju językowego- podejście Agi. |
Sekcja 11 | Bajki jako wsparcie rozwoju językowego- podejście Martyny. |
STOPIEŃ II
Moduł 1 | Wsparcie dla rodziców |
---|---|
Sekcja 1 | Co możesz zrobić, choćby najmniejszego, żeby poprawić swój poziom języka? |
Sekcja 2 | Wsparcie dla rodzica w kwestii nauki i rozwoju języka obcego. |
Sekcja 3 | Jak możesz się nagrodzić za ten wysiłek językowy. |
Sekcja 4 | Wskazówki dla pracujących rodziców. |
Sekcja 5 | Polecane książki o dwujęzyczności zamierzonej. |
Sekcja 6 | Polecane książki o dwujęzyczności. |
Moduł 2 | Playdates |
Sekcja 1 | Co to są playdates? |
Sekcja 2 | Zasady, jakimi należy się kierować na playdates. |
Sekcja 3 | Nasze doświadczenie z playdates. |
Sekcja 4 | Playdatowe grupy dzieci – liczebność, jak znaleźć chętnych, jak szukać. |
Sekcja 5 | Playdates- sugestie i propozycje. |
Sekcja 6 | Jak się przygotować do playdate? |
Sekcja 7 | Czy każde dziecko można wrzucić na “głęboką wodę” na playdate? |
Sekcja 8 | Jak przygotować przed playdate dziecko 2+ |
Sekcja 9 | Podstawowa różnica pomiędzy playdate, a zajęciami w przedszkolu. |
Moduł 3 | Nasze doświadczenie i rezultaty |
Sekcja 1 | Zanim Twoją motywacją staną się nasze rezultaty. |
Sekcja 2 | Niesamowite rezultaty przy minimalnym działaniu. |
Sekcja 3 | Doświadczenie Agi z 6 językami. |
Sekcja 4 | Doświadczenie Agi- rezultaty językowe po 5,5 roku u starszej córki. |
Sekcja 5 | Doświadczenie Agi- rezultaty językowe u młodszej córki cz.1 |
Sekcja 6 | Doświadczenie Agi- rezultaty językowe u młodszej córki cz.2 |
Sekcja 7 | Doświadczenie Martyny- rezultaty językowe z 2-latkiem. |
Sekcja 8 | Dwujęzyczność zamierzona w innych polskich i zagranicznych rodzinach. |
Moduł 4 | Nasze doświadczenie- ciekawostki, problemy i rozwiązania |
Sekcja 1 | Ciekawostki z doświadczenia Agi. |
Sekcja 2 | Czym nie warto się przejmować? |
Sekcja 3 | Gdy Twoje dziecko nie chce odpowiadać w języku obcym- nasze patenty. |
Sekcja 4 | Jak wyciszyć dziecko po całym językowym dniu lub w jego trakcie? |
Sekcja 5 | Utrzymanie języka, gdy dziecko wkracza w etap przedszkola, szkoły. |
Sekcja 6 | Czytające dziecko, a rozwój języka. |
Sekcja 7 | Jak sprawić, żeby dziecko chętnie korzystało z materiałów w kilku językach? |
Sekcja 8 | Twoje dziecko mówi płynnie w języku obcym – jak je dalej rozwijać? |
Sekcja 9 | Lekcje języka obcego w szkole- z doświadczenia anglisty cz.1 |
Sekcja 10 | Lekcje języka obcego w szkole- z doświadczenia anglisty cz.2 |
Sekcja 11 | Jak powinny wyglądać lekcje języka w szkole? cz.1 |
Sekcja 12 | Jak powinny wyglądać lekcje języka w szkole? cz.2 |
Moduł 5 | Badania naukowe |
Sekcja 1 | Dwujęzyczność zamierzona- badania naukowe cz. 1 |
Sekcja 2 | Dwujęzyczność zamierzona- badania naukowe cz. 2 |
Sekcja 3 | Dwujęzyczność naturalna- badania naukowe cz. 1 |
Sekcja 4 | Dwujęzyczność naturalna- badania naukowe cz. 2 |
Sekcja 5 | Mózg jest przygotowany na języki od urodzenia. |
Moduł 6 | Elementy Metody Shichidy w rozwoju językowym dziecka |
Sekcja 1 | Rozwój umiejętności komunikacyjnych. Co ma największą moc? |
Sekcja 2 | Elementy metody Shichidy rozwijające prawą półkulę. |
Sekcja 3 | Uwierz w swoje dziecko. |
Sekcja 4 | 5-minutowa metoda sugestii Makoto Shichidy. |
Sekcja 5 | Jak przygotować mózg dziecka do odbioru języków obcych. |