SPIS TREŚCI "Taki maluch, a już czyta"
STOPIEŃ I
Moduł 1 | Na czym polega czytanie globalne | |
---|---|---|
Sekcja 1 | Wstęp | |
Sekcja 2 | Jak przerabiać ten kurs? | |
Sekcja 3 | Jakie jest Twoje „dlaczego?” | |
Sekcja 4 | Jak uwierzyłam w swoje dziecko | |
Sekcja 5 | Czym jest czytanie globalne metodą Domana | |
Sekcja 6 | Główny cel metody czytania globalnego | |
Sekcja 7 | Pierwsze kroki, czyli co zrobić żeby zacząć działać już dziś | |
Moduł 2 | Aspekty techniczne metody | |
Sekcja 1 | Stymulacja wzroku czytaniem | |
Sekcja 2 | Przygotowanie kart dla dziecka 3-12 miesięcy | |
Sekcja 3 | Jakie słowa dla dziecka do roku | |
Sekcja 4 | Jakie słowa dla starszych dzieci | |
Sekcja 5 | Techniczne aspekty nie są tak ważne | |
Sekcja 6 | Aspekty techniczne dla chętnych – wielkość i kolor czcionki | |
Sekcja 7 | Aspekty techniczne dla chętnych – powtórki | |
Moduł 3 | Sposoby prezentacji | |
Sekcja 1 | Kiedy prezentować karty | |
Sekcja 2 | Wrzuć na luz, czyli prezentacje bez spiny | |
Sekcja 3 | Przez jaki czas dziecko powinno skupić się na kartach | |
Sekcja 4 | Jak szybko prezentować karty | |
Sekcja 5 | Ile kart należy pokazać | |
Sekcja 6 | Jak prezentować karty | |
Moduł 4 | Plan działania | |
Sekcja 1 | Plan działania – obalenie mitu x sesji dziennie | |
Sekcja 2 | Ścieżka wolności, czyli czytanie globalne przyjazne dla dziecka i dla rodzica | |
Sekcja 3 | Szczegółowy plan działania | |
Sekcja 4 | Sprawdzanie dziecka: tak, nie, jak? | |
Sekcja 5 | Organizacja czasu, czyli priorytety i produkcja kart do czytania | |
Moduł 5 | Oprócz pojedynczych słów | |
Sekcja 1 | Wyrażenia i zdania | |
Sekcja 2 | Przykłady książek dla początkującego czytelnika | |
Sekcja 3 | Zalecenia Domana dotyczące pierwszych książek dla dziecka | |
Sekcja 4 | Domanowe książki do czytania globalnego dostępne na rynku | |
Sekcja 5 | Jakie książki polecam na ostatnią prostą z czytaniem | |
Moduł 6 | Warto wiedzieć | |
Sekcja 1 | Na wszelki wypadek sprawdź | |
Sekcja 2 | Czym nie warto się przejmować | |
Sekcja 3 | Dla jakich dzieci jest czytanie globalne? | |
Sekcja 4 | Dla jakich rodziców jest ta metoda | |
Sekcja 5 | Dlaczego rodzice powinni mieć tą wiedzę | |
Sekcja 6 | Uwierz w swoją intuicję | |
Sekcja 7 | Czytanie globalne działa też na język polski | |
Sekcja 8 | Dzieci „niepokazywacze” |
STOPIEŃ II
Moduł 1 | Alternatywne metody | |
---|---|---|
Sekcja 1 | Alternatywne metody prezentacji kart | |
Sekcja 2 | Zabawy z kartami | |
Sekcja 3 | Czy bez kart też się da? | |
Sekcja 4 | Czy bez kart się da? Pomysły na działanie bez kart | |
Sekcja 5 | Inspiracje z metody Shichidy | |
Sekcja 6 | Czytanie globalne w więcej niż jednym języku | |
Moduł 2 | Dodatkowe wsparcie | |
Sekcja 1 | Pracujący rodzic- Jasne, że się da! | |
Sekcja 2 | Pracujący rodzic- Ustal priorytety | |
Sekcja 3 | Pracujący rodzic- W praktyce | |
Sekcja 4 | Polecane wsparcie online cz.1 | |
Sekcja 5 | Polecane wsparcie online cz.2 | |
Sekcja 6 | Polecane wsparcie online cz.3 | |
Sekcja 7 | Wsparcie online- podejście Agi | |
Moduł 3 | Rozwiewamy wątpliwości | |
Sekcja 1 | Jak dziecko dochodzi do samodzielnego czytania? | |
Sekcja 2 | Pierwsze oznaki, że Twoje dziecko już czyta | |
Sekcja 3 | Ile czasu potrzeba, aby dziecko nauczyło się czytać | |
Sekcja 4 | Dlaczego uczenie dziecka liter i sylab nie jest przyjazne i naturalne dla mózgu? | |
Sekcja 5 | Co robić, gdy dziecko pyta o literki? | |
Sekcja 6 | Program czytania przyjazny dla mózgu- kilka wskazówek | |
Moduł 4 | Praktyka- droga do sukcesu z Mają | |
Sekcja 1 | Harmonogramowe początki | |
Sekcja 2 | Czy język ma znaczenie? | |
Sekcja 3 | O dyskretnym sprawdzaniu | |
Sekcja 4 | Dłuższe przerwy w realizacji programu | |
Sekcja 5 | Od czytania prostych znanych książek do czytania znanych książek z dużą ilością tekstu | |
Sekcja 6 | 3-miesięczny intensywny program czytania | |
Sekcja 7 | Chwalić i cieszyć się, czy nie? | |
Sekcja 8 | 3,5-latka oficjalnie czyta pierwszą książkę | |
Sekcja 9 | 2,5-latka zaczyna czytać? | |
Sekcja 10 | Więcej języków w czytaniu | |
Sekcja 11 | Ścieżka wolności | |
Sekcja 12 | Samodzielne czytanie | |
Moduł 5 | Praktyka- doświadczenie z maluchami i relacje innych mam | |
Sekcja 1 | Pierwszy rok z Anitką | |
Sekcja 2 | Ważny krok milowy Anitki | |
Sekcja 3 | 15 miesięcy Anitki i czytanie po angielsku | |
Sekcja 4 | Historia Ignasia od początku do 1,5 roku | |
Sekcja 5 | Historia Ignasia- stopniowa zmiana podejścia jego mamy | |
Sekcja 6 | Intensywność ma znaczenie (relacja innej mamy) | |
Sekcja 7 | Małe i duże sukcesy | |
Sekcja 8 | Historia Ignasia- pierwsze oznaki czytania | |
Moduł 6 | Samodzielne czytanie | |
Sekcja 1 | Jak uświadomić dziecko, że czyta cz.1 | |
Sekcja 2 | Jak uświadomić dziecko, że czyta cz.2 | |
Sekcja 3 | Jak uświadomić dziecko, że czyta cz.3 | |
Sekcja 4 | Jak uświadomić dziecko, że czyta cz. 4 | |
Sekcja 5 | Jak uświadomić dziecko, że czyta cz.5 | |
Sekcja 6 | Jak uświadomić dziecko, że czyta cz.6 | |
Sekcja 7 | Jak uświadomić dziecko, że czyta cz.7 |