Szkolenie online
WCZESNA NAUKA CZYTANIA I JĘZYKÓW
CO NIE MA ZNACZENIA?
Wiedza, która jest marzeniem każdego początkującego rodzica, ale też tego który działa już jakiś czas.
Baw się ze swoim dzieckiem jeszcze przyjemniej i wrzuć na luz niezależnie od tego czy otaczasz go językiem obcym, czy słowami.
Zapraszamy do zakupu nagrania ze szkolenia z naszymi kursantami VIP. Webinar trwa prawie 70 minut.
Dowiesz się na nim o 13 czynnikach, które nie mają znaczenia we wczesnej edukacji językowej i czytelniczej. Dzięki temu przestaniesz się przejmować nieistotnymi sprawami, a skupisz się na tym, co ważne.
Jak zwykle z nami, dostaniesz też mocnego kopniaka motywacyjnego i energię do działania.
Czy wiesz, że prawie wszyscy rodzice na początku drogi z czytaniem globalnym oraz z dwujęzycznością zamierzoną, a sporo z nich również na późniejszych etapach, najbardziej skupiają się na tym, co można zupełnie odpuścić?
Nie ma tutaj znaczenia czy zaczynają z wiedzą internetową, czy przeczytali właściwe książki.
Jeśli chodzi o czytanie globalne w głowie większości rodziców, po lekturze książki Glenna Domana, zostaje w pamięci jeden rozdział, którego próbują kurczowo się trzymać.
Jeśli ktoś nie zna języka biegle lub zna nieźle, ale ma w głowie szkolne podejście, to często skutecznie powstrzymują go lub utrudniają wspólną zabawę z dzieckiem niewłaściwe przekonania. Czasem po prostu opóźniają działanie, a z dzieckiem trzeba działać tu i teraz, bo im wcześniej tym łatwiej.
Książkowa teoria często nijak ma się do doświadczenia. Okazuje się, że można całkowicie wyluzować i odpuścić sporo rzeczy, których bardzo często kurczowo się trzymamy.
Kiedy ja zaczynałam wprowadzać dwujęzyczność zamierzoną i czytanie globalne z moją córeczką, aż dudniły mi w głowie przeróżne mity. Przytoczę tylko kilka z nich:
- tylko metoda OPOL jest skuteczna
- karty do czytania należy prezentować w ilości po 5 w 15 minutowych odstępach czasu
- język kierowany do dziecka musi być idealny, bo dziecko przejmie błędy
- najlepsze czcionki to czcionki szeryfowe
- nie powinno się mówić do dziecka z niewłaściwym akcentem
WTEDY KURCZOWO TRZYMAŁAM SIĘ TEGO, CO PRZECZYTAŁAM I CO KTOŚ MI PODPOWIEDZIAŁ!
Opowiem Ci moją historię...
Gdy 7 lat temu dowiedziałam się, że jestem w ciąży postanowiłam, że będę wychowywać córeczkę z językiem angielskim. I tutaj rzeczywiście działam metodą OPOL, czyli jeden rodzic, jeden język (z ang. one parent, one language) i ten język znam biegle. Natomiast z czasem dochodziły kolejne języki: włoski (to był przełom, bo otwarłam się na inne metody niż OPOL), hiszpański, niemiecki, francuski, z których niektórych nie znałam w ogóle. Z drugim językiem obcym tj. włoskim zaczynałam przygodę z moją córeczką od …. 5 minut dziennie, bo dłużej nie byłam w stanie mówić. W innych kombinowałam cały czas dokształcając się i eksperymentując.
Jeśli chodzi o czytanie póki się dało prezentowałam po 5 kart co 15 minut od rana do godziny 12:00. Podkreślę tutaj “póki się dało,” bo to ważny przełom i większość rodziców porzuca działanie jak już się nie da. Zaczynając z gotowym zestawem miałam w głowie myśli, że jeszcze zdążę go przerobić do końca macierzyńskiego. Zupełnie nieświadomie od początku ustawiłam sobie presję czasu.
Sporo rodziców przestaje się angażować w rozwijanie językowe czy czytelnicze dziecka, gdy wraca do pracy. Ja wróciłam i jest inaczej, ale cały czas działam. Z każdym rokiem wrzucałam na coraz większy luz i dochodziło do mnie, czym nie muszę sobie w ogóle zaprzątać głowy. Niestety w większości mamy tendencję do robienia tego co jest najmniej ważne.
Rezultat: moja córeczka komunikuje się i czyta po polsku, angielsku, włosku, hiszpańsku i niemiecku, a po francusku podejmuje próby tworzenia pierwszych zdań (taka ciekawostka: mieszane z niemieckim). Język francuski został wprowadzony na jej wyraźną prośbę.
Gdybym uparcie działała jak na początku w oparciu jedynie o teorię, to możliwe, że dawno bym wszystko porzuciła, bo ja nie z tych co na siłę będą zmuszać dziecko. Większość rodziców, którzy zaczynają działać po omacku, nigdy nie dochodzi do momentu oświecenia, co do tego co jest naprawdę ważne, a co można odpuścić. Niewielki procent doświadcza tego na samym początku i oni od początku mają sukcesy.
Martyna Gąsior, z którą prowadziłam to szkolenie wychowuje synka z językiem angielskim. Niedawno dodała język francuski. W każdym z języków działa również z programem czytania. Jako, że poznała mnie z moim doświadczeniem już na początku drogi, to od razu wiedziała co jest nieistotne. Pomimo to i tak zdarzyło mi się zwracać jej uwagę, że niepotrzebnie traci na coś czas. Teraz jest w pełni wyluzowana, a czas, który straciłaby skupiając się na mniej ważnych sprawach, wykorzystuje z synkiem maksymalnie w ciekawszy sposób.
Podczas szkolenia online:
- poznasz odpowiedzi na najczęstsze pytania rodziców w temacie czytania globalnego i otaczania dziecka językiem obcym
- uświadomimy Cię jak wiele możesz odpuścić
- dostaniesz ogrom motywacji do działania
- podpowiemy jak działać na luzie i bez stresu
- dowiesz się nad czym się niepotrzebnie skupiasz
- dzięki nam odblokujesz się i zaczniesz działać, a jeśli już działasz to nasze szkolenie wyniesie waszą zabawę językami i czytaniem na wyższy poziom
- zdziwisz jakie to proste i będziesz się zastanawiać jak mogłaś tyle czasu spędzić nad kwestiami, które nie mają znaczenia
- poznasz ciekawe historie, które pokażą Ci, że naprawdę możesz zdziałać cuda jako rodzic
- poznasz wyniki badań naukowych
Co zyskujesz, kupując to szkolenie:
- kompletną tematyczną wiedzę, za którą wielu rodziców byłoby wdzięcznych na samym początku drogi
- nagranie video, z którego możesz też korzystać jak z audio np. na słuchawkach o każdej porze dnia i nocy, w każdym miejscu np. podczas jazdy samochodem, czy na spacerze
- dożywotni dostęp online
- same konkretne informacje
- prawie 70 minut cennej wiedzy zebranej z wielu źródeł przefiltrowanej przez doświadczenie nasze i innych rodziców
Ile to wszystko kosztuje?
Cena szkolenia to 69zl (to mniej niż wartościowa zabawka dla dziecka czy obiad w restauracji).
Cena jest tak niska, bo ten webinar jest częścią większej strategii promowania dwujęzyczności zamierzonej.
Dlaczego miałabyś nam zaufać?
Zaufało nam już 1050 rodziców. Na stronie głównej możesz usłyszeć naszą historię oraz zobaczyć opinie innych rodziców o naszych szkoleniach i kursach