Szkolenie online
NIE KAŻDE DZIECKO NAUCZY SIĘ CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM
25 przyczyn, którym
możesz zapobiec
Nauka liter czy sylab nie u wszystkich dzieci przerodzi się w umiejętność czytania. Wiedza przedstawiona na szkoleniu dotyczy zjawiska, któremu podlegają przede wszystkim nowe pokolenia dzieci.
Pamiętaj, że to w jakości rodzicielstwa leży przyczyna tego, że jedne dzieci są lepiej, a inne słabiej przygotowane do opanowania umiejętności czytania i tu niekoniecznie chodzi o typowe uczenie dziecka czytania.
Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do zakupu nagrania ze szkolenia z naszymi kursantami VIP. Webinar trwa 60 minut.
Czy wiesz, że tak naprawdę nie ma znaczenia kiedy Twoje dziecko zacznie czytać, ale ogromne znaczenie ma jak to się stanie?
Najlepiej gdyby miało czas samodzielnie i w swoim naturalnym tempie rozgryźć zasady, bez presji, na luzie, bez poczucia, że jest oceniane.
Zachęcamy do świadomego wzięcia rozwoju dziecka w swoje ręce.
Ze szkolenia dowiesz się, że pozornie nieistotne sprawy są bardzo ważne, np. czas rodzic- dziecko, kiedy dziecko ma rodzica na wyłączność.
Boisz się problemów szkolnych, a może już masz dziecko, które ma problem z nauką czytania?
A może jesteś mamą maluszka i chcesz być świadoma na co zwrócić uwagę, aby dać mu solidny fundament pod umiejętność czytania?
To szkolenie jest dla Ciebie!
TWOJE DZIECKO NIE MUSI ZASILIĆ SZEREGU „NIBY CZYTAJĄCYCH” FUNKCJONALNYCH ANALFABETÓW… JAKO RODZIC MASZ MOC, ABY O TO ZADBAĆ!
Z doświadczenia nauczyciela...
Jako nauczyciel z 15-letnim stażem już dawno zauważyłam, że o ile kiedyś było normą, że większość dzieci w zerówce już czyta, to od kilku lat obserwuję, że w grupie zerówkowiczów z roku na rok jest coraz mniej dzieci, które czytają choćby najprostsze książki. A to jest już ostatni dzwonek na nauczenie się czytania bez presji, na luzie, bo jeszcze nie jest na ocenę, bo jeszcze jest czas…
Tak naprawdę nigdy nie wiesz, jak Twoje dziecko zareaguje na naukę czytania tradycyjnymi metodami, jeśli przez pierwsze 6 lat jego życia nic nie robiłaś/eś w kierunku rozwijania umiejętności czytania ani nie stworzyłaś/eś środowiska przyjaznego dla zdobycia tych umiejętności. Wielu rodziców nie zdaje sobie sprawy, że nie każdy nauczy się czytać.
Praktycznie w każdej grupie dzieci jest co najmniej 1-2, które mają problem z opanowaniem tej umiejętności. Zdarzają się nawet 10- czy 11latki, które nadal nie potrafią przeczytać prostego tekstu. O rozumieniu nie wspomnę. To przekłada się też na problemy z poprawnym przepisywaniem tekstów, a samodzielne ich tworzenie jest już zupełnie poza zasięgiem takich dzieci. W grupie niby czytających ósmoklasistów co roku bardzo słabo wychodzi czytanie ze zrozumieniem. A większość z nich “czyta” co najmniej 8 rok. Takiej sytuacji można łatwo zapobiec i to niekoniecznie przez uczenie dziecko czytania. Czasem wystarczy zadbać o inne kluczowe składowe środowiska, w którym wychowuje się dziecko, często pozornie niezwiązane z czytaniem.
Wiedza do której dotarłyśmy znajduje odzwierciedlenie w praktyce. Wyjaśnia czemu ja, Martyna czy jej mąż nauczyliśmy się czytać samodzielnie i bezwysiłkowo x lat temu podczas, gdy nikt nas czytania nie uczył. Czasy się zmieniły i niewiele dzieci ma takie możliwości, ale rodzice często nie zdają sobie z tego sprawy.
Podczas webinaru poznasz ponad 25 przyczyn z uwagi, na które Twoje dziecko może być zagrożone analfabetyzmem funkcjonalnym. Warto je znać i im zapobiegać, to jest znacznie mniej czasochłonne i łatwiejsze niż wspomaganie umiejętności czytania u dziecka, które już się przekonało jakie to dla niego trudne i wyczerpujące. Te przyczyny są związane m.in. z:
- “niedoinwestowaniem” językowym dziecka
- subwokalizacją
- metodami promującymi wolne czytanie
- uszkodzeniami mózgu
- ograniczonym rozwojem ruchowym
- niekorzystynym stosunkiem bajek do realnych interakcji językowych
- pominięciem ważnych etapów w rozwoju ruchowym
- i innymi aspektami
Z doświadczenia mamy dwójki dzieci (2,5-latki oraz 6,5-latki):
Wczesną edukację mojej starszej córki zaczynałam od otoczenia ją językiem obcym, a kolejno matematyką. Do nauki czytania za bardzo mi się nie spieszyło, zwłaszcza do czytania w języku polskim, właśnie przez przekonanie, że każdy prędzej czy później się nauczy. Zainwestowałam w gotowe karty do czytania globalnego w języku angielskim, polskie pojawiły się przypadkiem przy zamówieniu matematycznym i tak się zaczęło. Jednak i tak najbardziej byłam zafiksowana na mówienie i język angielski. Moja córka wyłączając 1,5 miesiąca do 5 roku życia praktycznie nie chodziła do przedszkola. Starałam się z nią spędzać jak najwięcej czasu, dopiero z czasem wkręcając się maksymalnie również w program przyjaznej dla mózgu dziecka nauki czytania.
Miałam szczęście, bo chociaż świadomość tego, co jest naprawdę ważne dla rozwoju dziecka, zdobywałam krok po kroku odkąd moja córka miała prawie 2 latka, to spory fundament pod rozwinięcie umiejętności czytania zbudował się sam, nieświadomie. Chociażby zadbałam o jej bogaty język i wiedzę o świecie. Co prawda w języku angielskim, ale ciekawski maluch zaraz dopytał kogo miał pod ręką o polską wersję.
Młodsza córeczka wychowuje się w środowisku, w którym zadbałam o każdy szczegół budujący fundament pod rozwój umiejętności czytania.
Rezultat: Moja starsza córeczka- Maja (7 latka) czyta z pełnym zrozumieniem, odpowiadającym rozumieniu języka mówionego, w 5 językach: angielskim, polskim, włoskim, hiszpańskim oraz niemieckim. Pierwszą książkę przeczytała w wieku 3,5 roku.
Młodsza córeczka – Anitka (3 latka) o wiele wcześniej pokazywała, że odczytuje pojedyncze słowa. Oduczyłam się tego i rzadko ją sprawdzam, więc szczerze powiem, że nie wiem czy czyta już całe książki. Czekam aż będzie gotowa mi pokazać. Wiem, że to jest najlepsze podejście – pełen luz.
Martyna Gąsior, z którą prowadziłam to szkolenie, wychowuje swoje dzieci od początku w środowisku sprzyjającym rozwojowi i przyjaznej nauce czytania. U starszego synka zaczęła wprowadzanie kart w dwóch językach od 3 miesiąca życia, a u malutkiej córeczki już od urodzenia.
Rezultat: Ignacy (3 latek) podobnie jak moja młodsza córka wielokrotnie pokazał, a nawet odczytywał pojedyncze słowa. Pierwszy raz w wieku 20 miesięcy, chociaż nie jest dzieckiem, które na zawołanie pokazuje, że to działa. Podobnie jak w przypadku Anitki na luzie czekamy na pierwszą oficjalnie przeczytaną książkę. Chociaż już teraz potrafi godzinami sam przeglądać książki, nawet takie z samym tekstem.. więc coś jest na rzeczy 🙂
Malutka Gaja (3 miesiące) uwielbia obserwować karty z napisami, jest niesamowicie obecna, uważna i kontaktowa. Już u tak małego dziecka można zaobserwować efekty wspierania naturalnego rozwoju i bogatego środowiska.
Podczas szkolenia online:
- dowiesz się czy Twoje dziecko jest zagrożone analfabetyzmem funkcjonalnym
- uświadomimy Ci, że nie każdy nauczy się czytać z pełnym zrozumieniem tekstu
- pomożemy Ci zrozumieć dlaczego dla niektórych dzieci czytanie staje się umiejętnością bezsensowną, żmudną i męczącą oraz pokierujemy jak możesz temu zapobiec
- dowiesz się jaki jest stan czytelnictwa w Polsce oraz jaki poziom umiejętności czytania prezentują Polacy w oparciu o badania naukowe
- wyjaśnimy co to jest “fonetyzowanie” oraz subwokalizacja oraz dlaczego blokują rozwój umiejętności czytania
- dowiesz się jakie warunki należy zapewnić dziecku aby powstał solidny fundament umożliwiający bezwysiłkowy rozwój umiejętności czytania
- dzięki nam będziesz świadoma 25 przyczyn problemów z czytaniem ze zrozumieniem i będziesz mogła im zapobiec
- dowiesz się co jest kluczowe dla rozwoju dziecka we wczesnym dzieciństwie
- poznasz nasze prywatne i zawodowe doświadczenia (jako mam, a kiedyś też dzieci oraz jako nauczyciela z 15-letnim stażem)
- zdobędziesz wiedzę z różnych źródeł i zainspirujesz się, żeby je zgłębić w całości, nie tylko w aspekcie czytania
- zrozumiesz, czemu tradycyjne metody czytania nie działają w przypadku wielu dzieci
Co zyskujesz, kupując to szkolenie:
- kompletną tematyczną wiedzę, za którą wielu rodziców byłoby wdzięcznych na samym początku drogi i za którą byłyby też wdzięczne ich dzieci
- nagranie video, z którego możesz też korzystać jak z audio np. na słuchawkach o każdej porze dnia i nocy, w każdym miejscu np. podczas jazdy samochodem, czy na spacerze
- dożywotni dostęp online
- same konkretne informacje
- 60 minut cennej wiedzy zebranej z wielu źródeł wraz z praktycznymi przykładami
Ile to wszystko kosztuje?
Cena szkolenia to 69zl (to mniej niż wartościowa zabawka dla dziecka czy obiad w restauracji).
Cena jest tak niska, bo ten webinar jest częścią większej strategii promowania dwujęzyczności zamierzonej.
Dlaczego miałabyś nam zaufać?
Zaufało nam już ponad 1600 rodziców. Na stronie głównej możesz usłyszeć naszą historię oraz zobaczyć opinie innych rodziców o naszych szkoleniach i kursach.