Kurs o czytaniu globalnym od A do Z - mnóstwo praktyki: 2 mamy, 3 dzieci.
Teoria zweryfikowana przez praktykę i doświadczenie dwóch domanowych mam. Wiedza nie tylko z książek, ale też z kursów oraz z wymiany doświadczeń z innymi rodzicami. Mnóstwo praktycznych wskazówek. Rady co odpuścić, a na czym się skupić a przede wszystkim jak wrzucić na luz i odnieść sukces.
Moduł 1 | Na czym polega czytanie globalne |
---|---|
Sekcja 1 | Wstęp |
Sekcja 2 | Jak przerabiać ten kurs? |
Sekcja 3 | Jakie jest Twoje „dlaczego?” |
Sekcja 4 | Jak uwierzyłam w swoje dziecko |
Sekcja 5 | Czym jest czytanie globalne metodą Domana |
Sekcja 6 | Główny cel metody czytania globalnego |
Sekcja 7 | Pierwsze kroki, czyli co zrobić żeby zacząć działać już dziś |
Moduł 2 | Aspekty techniczne metody |
Sekcja 1 | Stymulacja wzroku czytaniem |
Sekcja 2 | Przygotowanie kart dla dziecka 3-12 miesięcy |
Sekcja 3 | Jakie słowa dla dziecka do roku |
Sekcja 4 | Jakie słowa dla starszych dzieci |
Sekcja 5 | Techniczne aspekty nie są tak ważne |
Sekcja 6 | Aspekty techniczne dla chętnych – wielkość i kolor czcionki |
Sekcja 7 | Aspekty techniczne dla chętnych – powtórki |
Moduł 3 | Sposoby prezentacji |
Sekcja 1 | Kiedy prezentować karty |
Sekcja 2 | Wrzuć na luz, czyli prezentacje bez spiny |
Sekcja 3 | Przez jaki czas dziecko powinno skupić się na kartach |
Sekcja 4 | Jak szybko prezentować karty |
Sekcja 5 | Ile kart należy pokazać |
Sekcja 6 | Jak prezentować karty |
Moduł 4 | Plan działania |
Sekcja 1 | Plan działania – obalenie mitu x sesji dziennie |
Sekcja 2 | Ścieżka wolności, czyli czytanie globalne przyjazne dla dziecka i dla rodzica |
Sekcja 3 | Szczegółowy plan działania |
Sekcja 4 | Sprawdzanie dziecka: tak, nie, jak? |
Sekcja 5 | Organizacja czasu, czyli priorytety i produkcja kart do czytania |
Moduł 5 | Oprócz pojedynczych słów |
Sekcja 1 | Wyrażenia i zdania |
Sekcja 2 | Przykłady książek dla początkującego czytelnika |
Sekcja 3 | Zalecenia Domana dotyczące pierwszych książek dla dziecka |
Sekcja 4 | Domanowe książki do czytania globalnego dostępne na rynku |
Sekcja 5 | Jakie książki polecam na ostatnią prostą z czytaniem |
Moduł 6 | Warto wiedzieć |
Sekcja 1 | Na wszelki wypadek sprawdź |
Sekcja 2 | Czym nie warto się przejmować |
Sekcja 3 | Dla jakich dzieci jest czytanie globalne? |
Sekcja 4 | Dla jakich rodziców jest ta metoda |
Sekcja 5 | Dlaczego rodzice powinni mieć tą wiedzę |
Sekcja 6 | Uwierz w swoją intuicję |
Sekcja 7 | Czytanie globalne działa też na język polski |
Sekcja 8 | Dzieci „niepokazywacze” |