Wczesna edukacja | - |
Sekcja 1 |
Prawa vs lewa półkula mózgu w kontekście edukacji. |
|
Sekcja 2 |
Dlaczego należy postawić na edukację prawopółkulową? |
|
Sekcja 3 |
Metoda Domana, Shichidy i Heguru - dlaczego je polecamy? |
|
Sekcja 4 |
O co chodzi z górną granicą wiekową 6 lat? |
|
Sekcja 5 |
Rodzic najważniejszym nauczycielem dziecka. |
|
Sekcja 6 |
Co jest najważniejsze dla rozwoju dziecka? cz.1 |
|
Sekcja 7 |
Co jest najważniejsze dla rozwoju dziecka? cz.2 |
|
Sekcja 8 |
Wrodzone predyspozycje - wykorzystaj je zanim będzie za późno. |
|
Sekcja 9 |
Wrodzone predyspozycje- pakiet niesamowitych zdolności. |
|
Sekcja 10 |
Potrzeba rozwojowa dziecka, której nie zaspokaja większość rodziców. |
|
Sekcja 11 |
Nie musisz być ekspertem. Możesz uczyć się razem z dzieckiem. |
|
Sekcja 12 |
Zaufaj swojemu dziecku! |
|
Sekcja 13 |
Wychowaj szczęśliwe dziecko- czas, uwaga i swoboda. |
|
Sekcja 14 |
Wychowaj szczęśliwe dziecko- miłość i szacunek. |
|
Sekcja 15 |
Poziomy świadomości u dzieci 0-6 lat. |
|
Sekcja 16 |
Poziomy świadomości u dzieci 6/7-12 lat |
|
Sekcja 17 |
Uwolnij się od presji! |
|
Sekcja 18 |
Jeszcze więcej inspiracji do wspierania rozwoju dziecka. |
|
Sekcja 19 |
Co wpływa na rozwój dziecka? Geny najmniej ważne. |
|
Sekcja 20 |
Kilka możliwych scenariuszy, jeśli się nie zaangażujesz. |
|
Sekcja 21 |
Obalamy 5 błędnych przekonań. |
|
Sekcja 22 |
Edukacja naturalna dziecka. |
|
Sekcja 23 |
Przez żołądek do mózgu. Dieta ma wpływ na rozwój Twojego dziecka. |
|
Sekcja 24 |
Pomóż dziecku wyciszyć się i naprawdę odpocząć. |
|
Sekcja 25 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie i efekty. AGA cz. 1 |
|
Sekcja 26 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie I efekty. AGA cz. 2 |
|
Sekcja 27 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie i efekty. MARTYNA cz.1 |
|
Sekcja 28 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie i efekty. MARTYNA cz.2 |
|
Sekcja 29 |
BONUS "Tego absolutnie nie rób! Najczęściej popełniane błędy wczesnej edukacji." |
|
Czy można poprosić o polecenie różnych pomocy dydaktycznych?
Proszę napisać w jakim wieku jest dziecko. Nie z każdym sprawdzą się gotowce np. gotowe, dostępne na rynku karty do czytania.
Podłączam się pod pytanie o materiały dla 3-4 latka? Czy karty do czytania mają jeszcze sens? Jak je pokazywać?
Drugie pytanie czy córeczka uczy się gry na pianinie wg metody suzuki czy jakiejś innej?
Tak. Karty do czytania mają jak najbardziej sens. Im starsze dziecko tym bardziej powinniśmy modyfikować program pod nie. Pokazujemy to szczegółowo na kursie „Taki Maluch a już Czyta.” Na pewno mniej powtórek tego samego (chociaż są dzieci wyjątki, które pokażą, że chcą więcej) i na pewno szybciej pokazać książeczki z wprowadzonymi słowami. Prezentujemy w podobny sposób jak dla maluchów, ale starsze dziecko może nam powiedzieć, że np. chce wolniej i wtedy spełniamy prośbę. Czasem starszak też powtarza po nas i to też jest ok. Każde dziecko jest inne. Ważne, żeby nie cisnąć na realizację programu wg wytycznych dla niemowlaków, które są zwykle najbardziej znane i rozpowszechnione.
Najstarsza córka uczy się gry na pianinie raczej w tradycyjny sposób. Młodsze o wiele wcześniej mają okazję się osłuchać i eksperymentować. Najmłodsza od urodzenia.
Mój 5 latek podczas jedzenia czasem odchodzi od stołu, chodzi, rusza się. Czy powinnam mu na to pozwolić, bo taka jest jego potrzeba ruchu?
Ja uważam, że tak! Zmuszanie do siedzenia może skutkować tym, że nie będzie w ogóle chciał jeść, bo będzie się czuł przymuszony. U nas jedzenie często w ruchu 😛