Wczesna edukacja | - |
Sekcja 1 |
Prawa vs lewa półkula mózgu w kontekście edukacji. |
|
Sekcja 2 |
Dlaczego należy postawić na edukację prawopółkulową? |
|
Sekcja 3 |
Metoda Domana, Shichidy i Heguru - dlaczego je polecamy? |
|
Sekcja 4 |
O co chodzi z górną granicą wiekową 6 lat? |
|
Sekcja 5 |
Rodzic najważniejszym nauczycielem dziecka. |
|
Sekcja 6 |
Co jest najważniejsze dla rozwoju dziecka? cz.1 |
|
Sekcja 7 |
Co jest najważniejsze dla rozwoju dziecka? cz.2 |
|
Sekcja 8 |
Wrodzone predyspozycje - wykorzystaj je zanim będzie za późno. |
|
Sekcja 9 |
Wrodzone predyspozycje- pakiet niesamowitych zdolności. |
|
Sekcja 10 |
Potrzeba rozwojowa dziecka, której nie zaspokaja większość rodziców. |
|
Sekcja 11 |
Nie musisz być ekspertem. Możesz uczyć się razem z dzieckiem. |
|
Sekcja 12 |
Zaufaj swojemu dziecku! |
|
Sekcja 13 |
Wychowaj szczęśliwe dziecko- czas, uwaga i swoboda. |
|
Sekcja 14 |
Wychowaj szczęśliwe dziecko- miłość i szacunek. |
|
Sekcja 15 |
Poziomy świadomości u dzieci 0-6 lat. |
|
Sekcja 16 |
Poziomy świadomości u dzieci 6/7-12 lat |
|
Sekcja 17 |
Uwolnij się od presji! |
|
Sekcja 18 |
Jeszcze więcej inspiracji do wspierania rozwoju dziecka. |
|
Sekcja 19 |
Co wpływa na rozwój dziecka? Geny najmniej ważne. |
|
Sekcja 20 |
Kilka możliwych scenariuszy, jeśli się nie zaangażujesz. |
|
Sekcja 21 |
Obalamy 5 błędnych przekonań. |
|
Sekcja 22 |
Edukacja naturalna dziecka. |
|
Sekcja 23 |
Przez żołądek do mózgu. Dieta ma wpływ na rozwój Twojego dziecka. |
|
Sekcja 24 |
Pomóż dziecku wyciszyć się i naprawdę odpocząć. |
|
Sekcja 25 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie i efekty. AGA cz. 1 |
|
Sekcja 26 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie I efekty. AGA cz. 2 |
|
Sekcja 27 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie i efekty. MARTYNA cz.1 |
|
Sekcja 28 |
Nasza przygoda z wczesną edukacją. Doświadczenie i efekty. MARTYNA cz.2 |
|
Sekcja 29 |
BONUS "Tego absolutnie nie rób! Najczęściej popełniane błędy wczesnej edukacji." |
|
Dzień dobry,
w jaki najlepszy sposób poleca Pani prezentować dziecku (7 mc) karty Domana w języku polskim i angielskim? Posiadam pojedyncze słowa w tych językach oraz kropki do nauki matematyki. Moje pytania z tym związane to:
1. Czy najlepiej prezentować najpierw zestawy po polsku, a zaraz potem po angielsku, czy może robić przerwy między tymi językami?
2. Czy lepiej prezentować te same znaczenie słów w jednym dniu (np. zestaw po polsku i angielsku zawierający tylko części ciała), czy mogą to być różne słowa (np. zestaw po polsku z wyrazami dot. członków rodziny, a zestaw po angielsku części ciała)?
3. Czy przy kropkach lepiej najpierw wymawiać słowa po polsku, a później po angielsku, czy może jednocześnie wypowiadać, np. jeden/one?
Dziękuję i pozdrawiam!
Witaj! Najlepiej karty prezentować tak jak dziecko przyjmuje. Są okresy gdzie może być zupełnie nie wg wytycznych (o tym i o alternatywnych metodach prezentacji mówimy szerzej w kursie “Taki Maluch a już Czyta”). 7mc dziecko jeszcze powinno bez problemu chłonąć te najszybsze prezentacje. Odpowiadając na pytania: 1) Jeśli dziecko chce i patrzy można jeden język po drugim z tym, że poinformować np. Karty po polsku i prezentacja, English flashcards i prezentacja. Możesz też robić przerwy, ale z doświadczenia wiemy, że łatwiejsze dla rodzica jest jedno po drugim 2) U nas zawsze różne słowa. Dla dziecka w tym wieku to nie powinno mieć większego znaczenia, dla starszego już może być nudne to samo. 3) przy kropkach zdecydować się na 1 język, bo to za duże mieszanie, a przerabianie tego samego drugi raz w drugim języku często już nie przechodzi, to jest za nudne dla dziecka. Same nazwy ilości wprowadzić można później również w drugim języku… akurat z matematyką jest tak, że jak ogarnie w jednym, to w drugim też 🙂 Tylko nazwy pojęć trzeba uzupełnić. Ja ze starszą córka na zadaniach tekstowych uzupełniałam po polsku nawet takie rzeczy jak “równa się”, bo znała tylko “equals”, ale to chwila i ogarnięte, bo rozumienie matematyczne jest.
Dziewczyny, kiedy będą konkrety? Teraz znowu o tym ze Doman też wspiera prawopolkuloww.. ze japońskie wydawnictwo shishidu mimo ze jest inną metoda to uzupełnia i potwierdza poprzednia metodd.. opis opisów. Boję się że nie mam czasu na Wasze wstępy.. oczekiwałbym konkretnych sposob działan o co chodzi z tym rozwojem prawopukulowym.. a dopiero potwm ew w drugiej części wykładów.. potwierdzanie ich skuteczności.. omawiacie narazie ze to działa. Ale dalej nie wiem co mam robić. daje szansę jeszcze 4 lekcjom.
Ten kurs jest czysto uświadamiający, co jest tak naprawdę ważne dla rozwoju dziecka, dotykający wielu tematów, żeby rodzice po zapoznaniu się z opcjami mogli wybrać co dalej. Już świadomie. Nie znajdziesz tu np. konkretnych zabaw prawopółkulowych, bo zostały zebrane w szkoleniu “Trening prawopółkulowy dla dzieci”. Nie znajdziesz tu instrukcji od A do Z do czytania czy otaczania dziecka językami, bo od tego są kursy “Taki Maluch a już Czyta” i “Językowe Dzieci” – o wiele obszerniejsze. Tak się składa, że niniejszy kurs powstał już po tamtych, jako jeden z ostatnich, więc bez sensu jakbyśmy powieliły treści, a po drugie widziałyśmy ogromną potrzebę takiego ogólnego wprowadzenia do całej wczesnej edukacji, żeby rodzice nie fiksowali się totalnie tylko na czytaniu, na harmonogramach itp. Cel tego kursu: wyjaśnienie o co chodzi, uświadomienie co jest ważne, nakreślenie co można robić z małym dzieckiem i korzyści, sugestie gdzie można iść dalej. Po trzecie połączony ze szczegółowymi instrukcjami jak działać rozrósłby się do wielu godzin i oczywiście cena byłaby o wiele większa. Konkrety są- masz wypunktowane CO i DLACZEGO warto robić z dzieckiem. Gdy już wybierzesz co chcesz robić z dzieckiem i chcesz poznać zasady działania- zapraszamy na konkretne kursy dotyczące danego tematu. Pozdrawiam!