Dwujęzyczność zamierzona i wczesne otaczanie językiem | - |
Sekcja 1 |
Witaj! |
|
Sekcja 2 |
Czym jest dwujęzyczność zamierzona? |
|
Sekcja 3 |
Jak otaczać dziecko językiem obcym? O naszym podejściu. - Podgląd |
|
Sekcja 4 |
Rodzic pierwszym nauczycielem języka. |
|
Sekcja 5 |
O właściwym podejściu rodzica. |
|
Sekcja 6 |
Jak zacząć już dziś? |
|
Sekcja 7 |
Lewopółkulowa nauka języka. |
|
Sekcja 8 |
Prawopółkulowe przyswajanie języka. |
|
Sekcja 9 |
Podejście prawopółkulowe jest lepsze na początek. |
|
Sekcja 10 |
Propozycje minimum wprowadzania języka obcego w domu. |
|
Kilka rad na początek | - |
Sekcja 1 |
Jak mówić do dziecka? |
|
Sekcja 2 |
Dlaczego warto zacząć we wczesnym dzieciństwie? |
|
Sekcja 3 |
Dlaczego idealny wiek na rozpoczęcie to 0-6 lat? |
|
Sekcja 4 |
Otaczanie dziecka językiem we wczesnym dzieciństwie jest łatwe. |
|
Sekcja 5 |
Na czym się wzorować otaczając dziecko językiem obcym? |
|
Sekcja 6 |
Jak otaczać dziecko językiem, co warto z nim robić? |
|
Sekcja 7 |
Stwórz dziecku obcojęzyczne środowisko. |
|
Jak zacząć w zależności od poziomu języka | - |
Sekcja 1 |
Jak zacząć, jeśli nie znasz zupełnie języka. |
|
Sekcja 2 |
Jak zacząć, jeśli nie znasz w ogóle języka i nie masz czasu na naukę? |
|
Sekcja 3 |
Jak zacząć, jeśli znasz język w stopniu podstawowym lub masz blokady w mówieniu. |
|
Sekcja 4 |
Jak zacząć, jeśli uważasz, że mówisz niegramatycznie. |
|
Sekcja 5 |
Jak zacząć, jeśli mówisz płynnie w danym języku. |
|
Sposoby na dwujęzyczność i wielojęzyczność- inspiracje w zależności od poziomu języka. | - |
Sekcja 1 |
Metody, które powinny Cię inspirować w otaczaniu dziecka językami. |
|
Sekcja 2 |
Inspiracja dla rodzica, jeśli nie zna języka w ogóle, nawet podstaw. |
|
Sekcja 3 |
Inspiracja dla rodzica, który sporo rozumie, ale niewiele mówi. |
|
Sekcja 4 |
Inspiracja dla rodzica, który zna język dobrze, ale ma blokady. |
|
Sekcja 5 |
Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz.1 |
|
Sekcja 6 |
Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz.2 |
|
Sekcja 7 |
Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz. 3 |
|
Sekcja 8 |
Wielojęzyczność- inspiracja dla szalonych rodziców. |
|
Sekcja 9 |
Jak utrzymać język polski za granicą? |
|
Sekcja 10 |
OPOL w Polsce i za granicą- różne strategie. |
|
Obawy i mity | - |
Sekcja 1 |
Za późno na otaczanie dziecka językiem. Czyżby? |
|
Sekcja 2 |
Tłumaczyć z języka na język czy nie? |
|
Sekcja 3 |
O sprawdzaniu dziecka i wyczekiwaniu rezultatów. |
|
Sekcja 4 |
Czego unikać? |
|
Sekcja 5 |
Rozwiewam obawy o “nieidealność”. |
|
Sekcja 6 |
Droga przez eksperymenty językowe. |
|
Sekcja 7 |
Czy można przebodźcować dziecko językami? |
|
Sekcja 8 |
Dla jakich rodziców nie jest wczesna edukacja językowa? |
|
Sekcja 9 |
Wyrzuty sumienia z powodu polskiego. |
|
Polecane pomoce dla dzieci | - |
Sekcja 1 |
Bajki jako wsparcie rozwoju językowego- podejście Agi. |
|
Sekcja 2 |
Bajki jako wsparcie rozwoju językowego- podejście Martyny. |
|
Sekcja 3 |
Polecane bajki i filmy dla rozwoju języka (podstawy) i rozrywki. |
|
Sekcja 4 |
Polecane bajki i filmy dla rozwoju języka (poszerzenie słownictwa) i wiedzy. |
|
Sekcja 5 |
Wspieranie języka poprzez tzw. flashcards oraz ilustracje. |
|
Sekcja 6 |
Wspieranie rozwoju języka poprzez prezentacje słów. |
|
Sekcja 7 |
Polecane książki. |
|
Sekcja 8 |
Polecane kanały muzyczne i piosenki. |
|
Sekcja 9 |
Polecane platformy, programy i aplikacje. |
|
Sekcja 10 |
Polecany sprzęt. |
|
Sekcja 11 |
Polecane gry planszowe. |
|
Sekcja 12 |
Polecane podcasty dla dzieci. |
|
Wsparcie dla rodziców | - |
Sekcja 1 |
Metoda małych kroków. |
|
Sekcja 2 |
Technika rzeźbienia umysłu, czyli zanim zaczniesz. |
|
Sekcja 3 |
Co możesz zrobić, choćby najmniejszego, żeby poprawić swój poziom języka? |
|
Sekcja 4 |
Wsparcie dla rodzica w kwestii nauki i rozwoju języka obcego. |
|
Sekcja 5 |
Jak możesz się nagrodzić za ten wysiłek językowy. |
|
Sekcja 6 |
Wskazówki dla pracujących rodziców. |
|
Sekcja 7 |
Polecane książki o dwujęzyczności zamierzonej. |
|
Sekcja 8 |
Polecane książki o dwujęzyczności. |
|
Playdates | - |
Sekcja 1 |
Co to są playdates? |
|
Sekcja 2 |
Zasady, jakimi należy się kierować na playdates. |
|
Sekcja 3 |
Nasze doświadczenie z playdates. |
|
Sekcja 4 |
Playdatowe grupy dzieci - liczebność, jak znaleźć chętnych, jak szukać. |
|
Sekcja 5 |
Playdates- sugestie i propozycje. |
|
Sekcja 6 |
Jak się przygotować do playdate? |
|
Sekcja 7 |
Czy każde dziecko można wrzucić na “głęboką wodę” na playdate? |
|
Sekcja 8 |
Jak przygotować przed playdate dziecko 2+ |
|
Sekcja 9 |
Podstawowa różnica pomiędzy playdate, a zajęciami w przedszkolu. |
|
Sekcja 10 |
Jak rozgadałam po angielsku 8-latkę? cz.1 |
|
Sekcja 11 |
Jak rozgadałam po angielsku 8-latkę? cz.2 |
|
Nasze doświadczenie i rezultaty | - |
Sekcja 1 |
Zanim Twoją motywacją staną się nasze rezultaty. |
|
Sekcja 2 |
Niesamowite rezultaty przy minimalnym działaniu. |
|
Sekcja 3 |
Doświadczenie Agi z 6 językami. |
|
Sekcja 4 |
Doświadczenie Agi- rezultaty językowe po 5,5 roku u starszej córki. |
|
Sekcja 5 |
Doświadczenie Agi- rezultaty językowe u młodszej córki cz.1 |
|
Sekcja 6 |
Doświadczenie Agi- rezultaty językowe u młodszej córki cz.2 |
|
Sekcja 7 |
Doświadczenie Martyny- rezultaty językowe z 2-latkiem. |
|
Sekcja 8 |
Dwujęzyczność zamierzona w innych polskich i zagranicznych rodzinach. |
|
Nasze doświadczenie- ciekawostki, problemy i rozwiązania | - |
Sekcja 1 |
Ciekawostki z doświadczenia Agi. |
|
Sekcja 2 |
Czym nie warto się przejmować? |
|
Sekcja 3 |
Gdy Twoje dziecko nie chce odpowiadać w języku obcym- nasze patenty. |
|
Sekcja 4 |
Jak wyciszyć dziecko po całym językowym dniu lub w jego trakcie? |
|
Sekcja 5 |
Utrzymanie języka, gdy dziecko wkracza w etap przedszkola, szkoły. |
|
Sekcja 6 |
Czytające dziecko, a rozwój języka. |
|
Sekcja 7 |
Jak sprawić, żeby dziecko chętnie korzystało z materiałów w kilku językach? |
|
Sekcja 8 |
Twoje dziecko mówi płynnie w języku obcym - jak je dalej rozwijać? |
|
Sekcja 9 |
Lekcje języka obcego w szkole- z doświadczenia anglisty cz.1 |
|
Sekcja 10 |
Lekcje języka obcego w szkole- z doświadczenia anglisty cz.2 |
|
Sekcja 11 |
Jak powinny wyglądać lekcje języka w szkole? cz.1 |
|
Sekcja 12 |
Jak powinny wyglądać lekcje języka w szkole? cz.2 |
|
Sekcja 13 |
8-latki w szkole- co ma znaczenie? |
|
BONUS- Badania naukowe | - |
Sekcja 1 |
Dwujęzyczność zamierzona- badania naukowe cz. 1 |
|
Sekcja 2 |
Dwujęzyczność zamierzona- badania naukowe cz. 2 |
|
Sekcja 3 |
Dwujęzyczność naturalna- badania naukowe cz. 1 |
|
Sekcja 4 |
Dwujęzyczność naturalna- badania naukowe cz. 2 |
|
Sekcja 5 |
Mózg jest przygotowany na języki od urodzenia. |
|
BONUS- ekstra wiedza | - |
Sekcja 1 |
Rozwój umiejętności komunikacyjnych. Co ma największą moc? |
|
Sekcja 2 |
Elementy metody Shichidy rozwijające prawą półkulę. |
|
Sekcja 3 |
Uwierz w swoje dziecko. |
|
Sekcja 4 |
5-minutowa metoda sugestii Makoto Shichidy. |
|
Sekcja 5 |
Jak przygotować mózg dziecka do odbioru języków obcych. |
|
Rozumiem, że te osłuchiwanie z językiem to może być robione w trakcie innej czynności np zabawy?
U dorosłego z tego co wiem z własnego doświadczenia, to mózg się wyłącza, ale u dziecka może być inaczej.
Dokładnie tak 🙂 Dzieci inaczej funkcjonują niż my dorośli. Chłoną nawet gdy zajmują się czymś totalnie innym. Na tym bazuje chociażby metoda Helen Doron. Dzieciom w domu puszcza się nagrania i w tym czasie mogą się po prostu bawić w cokolwiek. Nie muszą się skupiać na nich. To my dorośli myślimy, że tak trzeba.