Dwujęzyczność zamierzona i wczesne otaczanie językiem | - |
Sekcja 1 |
Witaj! |
|
Sekcja 2 |
Podejście prawopółkulowe jest lepsze na początek. |
|
Sekcja 3 |
Prawopółkulowe przyswajanie języka. |
|
Sekcja 4 |
Lewopółkulowa nauka języka. |
|
Sekcja 5 |
Jak zacząć już dziś? |
|
Sekcja 6 |
O właściwym podejściu rodzica. |
|
Sekcja 7 |
Rodzic pierwszym nauczycielem języka. |
|
Sekcja 8 |
Jak otaczać dziecko językiem obcym? O naszym podejściu. |
|
Sekcja 9 |
Czym jest dwujęzyczność zamierzona? |
|
Sekcja 10 |
Propozycje minimum wprowadzania języka obcego w domu. |
|
Kilka rad na początek | - |
Sekcja 1 |
Jak mówić do dziecka? |
|
Sekcja 2 |
Dlaczego warto zacząć we wczesnym dzieciństwie? |
|
Sekcja 3 |
Dlaczego idealny wiek na rozpoczęcie to 0-6 lat? |
|
Sekcja 4 |
Otaczanie dziecka językiem we wczesnym dzieciństwie jest łatwe. |
|
Sekcja 5 |
Na czym się wzorować otaczając dziecko językiem obcym? |
|
Sekcja 6 |
Jak otaczać dziecko językiem, co warto z nim robić? |
|
Sekcja 7 |
Stwórz dziecku obcojęzyczne środowisko. |
|
Sekcja 8 |
Metoda małych kroków. |
|
Sekcja 9 |
Technika rzeźbienia umysłu, czyli zanim zaczniesz. |
|
Jak zacząć w zależności od poziomu języka | - |
Sekcja 1 |
Jak zacząć, jeśli nie znasz zupełnie języka. |
|
Sekcja 2 |
Jak zacząć, jeśli nie znasz w ogóle języka i nie masz czasu na naukę? |
|
Sekcja 3 |
Jak zacząć, jeśli znasz język w stopniu podstawowym lub masz blokady w mówieniu. |
|
Sekcja 4 |
Jak zacząć, jeśli uważasz, że mówisz niegramatycznie. |
|
Sekcja 5 |
Jak zacząć, jeśli mówisz płynnie w danym języku. |
|
Obawy i mity | - |
Sekcja 1 |
Za późno na otaczanie dziecka językiem. Czyżby? |
|
Sekcja 2 |
Tłumaczyć z języka na język czy nie? |
|
Sekcja 3 |
O sprawdzaniu dziecka i wyczekiwaniu rezultatów. |
|
Sekcja 4 |
Czego unikać? |
|
Sekcja 5 |
Rozwiewam obawy o “nieidealność”. |
|
Sekcja 6 |
Droga przez eksperymenty językowe. |
|
Sekcja 7 |
Czy można przebodźcować dziecko językami? |
|
Sekcja 8 |
Dla jakich rodziców nie jest wczesna edukacja językowa? |
|
Sekcja 9 |
Wyrzuty sumienia z powodu polskiego. |
|
Sposoby na dwujęzyczność i wielojęzyczność- inspiracje w zależności od poziomu języka. | - |
Sekcja 1 |
Metody, które powinny Cię inspirować w otaczaniu dziecka językami. |
|
Sekcja 2 |
Inspiracja dla rodzica, jeśli nie zna języka w ogóle, nawet podstaw. |
|
Sekcja 3 |
Inspiracja dla rodzica, który sporo rozumie, ale niewiele mówi. |
|
Sekcja 4 |
Inspiracja dla rodzica, który zna język dobrze, ale ma blokady. |
|
Sekcja 5 |
Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz.1 |
|
Sekcja 6 |
Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz.2 |
|
Sekcja 7 |
Inspiracja dla rodzica, który zna język biegle cz. 3 |
|
Sekcja 8 |
Wielojęzyczność- inspiracja dla szalonych rodziców. |
|
Sekcja 9 |
Jak utrzymać język polski za granicą? |
|
Sekcja 10 |
OPOL w Polsce i za granicą- różne strategie. |
|
Polecane pomoce dla dzieci | - |
Sekcja 1 |
Polecany sprzęt. |
|
Sekcja 2 |
Polecane platformy, programy i aplikacje. |
|
Sekcja 3 |
Polecane kanały muzyczne i piosenki. |
|
Sekcja 4 |
Polecane książki. |
|
Sekcja 5 |
Wspieranie rozwoju języka poprzez prezentacje słów. |
|
Sekcja 6 |
Wspieranie języka poprzez tzw. flashcards oraz ilustracje. |
|
Sekcja 7 |
Polecane gry planszowe. |
|
Sekcja 8 |
Polecane bajki i filmy dla rozwoju języka (poszerzenie słownictwa) i wiedzy. |
|
Sekcja 9 |
Polecane bajki i filmy dla rozwoju języka (podstawy) i rozrywki. |
|
Sekcja 10 |
Bajki jako wsparcie rozwoju językowego- podejście Agi. |
|
Sekcja 11 |
Bajki jako wsparcie rozwoju językowego- podejście Martyny. |
|
Sekcja 12 |
Polecane podcasty dla dzieci. |
|